Ürün Çeşitliliğinde Seçim Paradoksu
Abstract
Bu araştırmanın amacı bilgisayarsatın alımında ürün çeşidini incelemekten doğan olumlu ve olumsuz duygularınsatın almayı ne kadar etkilediğini ölçmektir. Olumsuz duyguların satın almaniyetine etkisi seçim paradoksu varlığını gösterecektir. Kırklareli evreninde470 kişiye yüz yüze anket ile ulaşılmıştır. Örnekleme yöntemi kolaydaörneklemedir. Demografik istatistikler verilmiştir. Araştırmanın analizi için SmartPLS 2.0 ile yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Ürün incelerken oluşanolumlu duygular ile satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Ürün incelerken oluşan olumsuz duygular ile satın alma niyeti arasında anlamlıbir ilişki bulunmamıştır. Olumlu duygular 0,286lık bir kuvvet ile satın almaniyetini olumlu etkilemektedir. Ürün çeşitliliği duygusal açıdan satın almaniyetine katkı sağlamaktadır. Olumsuz duyguların satın alma niyeti ile anlamlıbir ilişkisi yoktur. Seçim paradoksu varlığından söz edilemez. Satıcılarınve/veya markaların seçim sürecini çok iyi yönettikleri ve seçim paradoksuoluşmadığı tahmin edilebilir.
Source
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
3Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/51331/642227https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/909890
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4347
Collections
- Makale Koleksiyonu [443]
- Makale Koleksiyonu [87]