Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaş, İlkay
dc.contributor.authorBozbay, Zehra
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32028/354370
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/365515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4170
dc.descriptionDergiPark: 354370en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives:'nbsp;The aim of this study is to group the customersaccording to store atmosphere perceptions and to examine the differences inimpulse buying behavior of these customers groups. Finding out the differencesin socio-demographic characteristics of these groups are also aimed.Methods:'nbsp;Data was collected by questionnaire from 908 customersin İzmir. The sampling method is quota sampling. Cluster analysis was used togroup the customers according to their store atmosphere perceptions. Differencesin impulse buying behavior and socio-demographic characteristics of customers wereexamined by using ANOVA and chi-square test. Results: According to theresults, customers are formed by three groups namely high, middle and lowaccording to their store atmosphere perceptions. Impulse buying behavior andeducation levels of these groups differentiate from each other. en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı tüketicileri mağaza atmosferi algılarınagöre gruplandırmak ve mağaza atmosferi algıları itibariyle oluşan tüketicigruplarının anlık satın alma davranışlarındaki farklılıkları incelemektir. Mağazaatmosferi algılarına göre oluşan tüketici gruplarının sosyo-demografiközellikleri itibariyle farklılıklarının belirlenmesi de amaçlanmaktadır.Yöntem: Araştırmanın verileri 908 tüketiciden anket yöntemi iletoplanmıştır. Örnekleme yöntemi kota örneklemesidir. Mağaza atmosferialgılarına göre tüketicilerin gruplandırılması amacıyla kümeleme analizi kullanılmıştır.Tüketici gruplarının anlık satın alma davranışlarındaki ve sosyo-demografiközelliklerindeki farklılıklar ANOVA ve ki-kare testi ile incelenmiştir.  Bulgular: Analiz sonuçlarına göre mağaza atmosferi algıları itibariylemağaza atmosferi algıları yüksek, orta ve düşük olmak üzere üç tüketici grubusaptanmıştır. Mağaza atmosferi algıları itibariyle oluşan grupların anlık satınalma davranışları ve eğitim düzeyleri farklılık göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStore Imageen_US
dc.subjectStore Atmosphereen_US
dc.subjectImpulse Buying Behavioren_US
dc.subjectMağaza İmajıen_US
dc.subjectMağaza Atmosferien_US
dc.subjectAnlık Satın Alma Davranışıen_US
dc.titleDETERMINING THE DIFFERENCES OF IMPULSE BUYING BEHAVIOUR OF CUSTOMER GROUPS FORMED BY STORE ATMOSPHERE PERCEPTIONSen_US
dc.title.alternativeMAĞAZA ATMOSFERİ ALGILARI İTİBARİYLE OLUŞAN TÜKETİCİ GRUPLARININ ANLIK SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDAKİ FARKLILIKLARIN BELİRLENMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster