Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSamkar, Hatice
dc.contributor.authorGüven, Gamze
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:26Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/40803/447828
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/639279
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4138
dc.descriptionDergiPark: 447828en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractAmaç: “Özel markalı ürünler”,  perakendecilerin kendi adına üretip sadecekendi marketlerinde satışa sunduğu ürünlerdir. Ayrıca bu ürünlere ilişkinfiyatlandırma, reklam ve dağıtım gibi konularda tek karar alıcıperakendecilerdir.  Özel markalıürünlerin tercih edilirliğinin gün geçtikçe artması araştırmacıların ilgisinin,özel markalı ürünleri satın alan tüketicilere odaklanmasına neden olmaktadır. Buçalışmanın amacı özel markalı ürünlerin satın alma sıklığında sosyoekonomikdeğişkenlerin etkisini belirlemenin yanı sıra özel markalı ürünlerin ürünkalitesi, fiyatı ve pazarlamasına yönelik tüketici fikirlerinideğerlendirmektir.Yöntem: Bu çalışmada tüketicilerinsosyoekonomik niteliklerini ve özel markalı ürünlerin kalitesi, fiyatı vepazarlama stratejileri konusundaki fikirlerini almak amacıyla anket yoluylaveri derlenmiştir. Bu faktörlerin “özel markalı ürünleri tercih etme sıklığı ”üzerindeki etkisini görmek için toplanan verilere Sıralı Lojistik Regresyonanalizi uygulanmıştır. Bulgular: Analiz sonucunda 60 yaş üstü tüketicilerin, 30-39 ve50-59 yaş arası tüketicilere göre özel markalı ürünleri daha sık tercih ettiğigörülmüştür. Benzer şekilde, erkekler de kadınlara göre özel markalı ürünleri dahasık tercih etmektedir. Buna karşın serbest meslek sahibi kişiler, işçiler vememurlar özel markalı ürünleri öğrencilerden daha az tercih etmektedir. Ayrıcagelir seviyesi arttıkça özel markalı ürünleri satın alma sıklığı azalmaktadır.  Özel markalı ürünlerin kalitesi, kullanım ömrüve pazarlama stratejilerine ilişkin bazı değişkenlerin de satın alma sıklığındaistatistiksel olarak anlamlı değişkenler olduğu gözlemlenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel markalı ürünleren_US
dc.subjectNitel Tercih Modellerien_US
dc.subjectSıralı Lojit Modelen_US
dc.subjectSıralı Lojistik Regresyon Analizien_US
dc.titleÖZEL MARKALI ÜRÜNLERİ SATIN ALMA SIKLIĞININ SIRALI LOJİSTİK REGRESYON ANALİZİ İLE İNCELENMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster