Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıkan Kılıç, Hande
dc.contributor.authorKılıç, Serkan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:17Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32584/364571
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4079
dc.descriptionDergiPark: 364571en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives: The purpose of this paper is to investigate the clothing shopping styles of generation Y consumers and  whether there exist differences in shoppingstyles according to the gender of generation Y consumers. Methods: Forthe main purpose, a questionnaire was designed from the literature review.Convenience sampling is used and data were gathered from a survey of 402respondents aged between 18-36 who completed a questionnaire, which was thenfactor-analysed to identify generationY consumers shopping styles and t-tests were conducted for hypothesestesting. Results:Findings indicate that seven shopping styles are valid and reliable: quality conscious, brand conscious, noveltyseeking, entartainment conscious, confused by overchoice, habitual/brand loyal,and fashion conscious. The results of study show that two shoppingstyles are different by gender of generation Y consumers. These gender-based shopping styles differences are fashion conscious and entartainment concious. This study isproviding useful data for the consumer behavior of generation Y and deeperunderstanding for their shopping styles.en_US
dc.description.abstractAmaç: Buçalışmanın amacı, Y kuşağı tüketicilerinin giyim konusundaki alışveriş stillerinive tüketicilerin cinsiyetlerine göre alışveriş stillerinde farklılıklar olupolmadığını araştırmaktır. Yöntem: Temel amaççerçevesinde literatür taraması yoluyla anket soruları tasarlanmıştır. Kolaydaörneklem yöntemi kullanılmış ve anketi tamamlayan 18-36 yaşları arasındaki 402katılımcıdan veriler toplanmıştır. Y kuşağı tüketicilerinin alışverişstillerini belirlemek için faktör analizi yapılmış ve hipotez testi için ttesti uygulanmıştır. Bulgular: Bulgularagöre yedi alışveriş stilinin geçerli ve güvenilir olduğu saptanmıştır. Bunlar;kalite bilinci, marka bilinci, yenilik arayışı, eğlence bilinci (hazcı), fazlaseçenek ile oluşan kafa karışıklığı, bağımlı/marka sadakati ve moda bilincidir.Çalışmanın sonuçlarına göre iki alışveriş stilinin Y kuşağı tüketicilerinincinsiyetlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Cinsiyet bazındafarklılık gösteren bu alışveriş stilleri; moda bilinci ve eğlence bilincidir.(hazcı). Bu çalışma, Y kuşağının tüketici davranışları konusunda faydalıbilgiler sunmakta ve alışveriş stillerinin daha detaylı anlaşılmasınısağlamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenerationen_US
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectShopping Stylesen_US
dc.subjectClothingen_US
dc.subjectFactor Analysisen_US
dc.subjectKuşaken_US
dc.subjectY Kuşağıen_US
dc.subjectAlışveriş Stillerien_US
dc.subjectGiyimen_US
dc.subjectFaktör Analizien_US
dc.titleGENERATION Y CONSUMERS' SHOPPING STYLES: A RESEARCH BY GENDERen_US
dc.title.alternativeY KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN ALIŞVERİŞ STİLLERİ: CİNSİYETE GÖRE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster