Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaprak, Burak
dc.contributor.authorGüzel, Dilşad
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:12Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/56983/734052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1093103
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4045
dc.descriptionDergiPark: 734052en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractThe aim of this paper is to determine factors that affect consumers’ purchase intention for counterfeit goods. History of counterfeiting, growth reasons, results of counterfeiting and last but not least, counterfeiting as a phenomenon are treated firstly. Secondly, data collected by face-to-face surveys from consumers in Istanbul are analyzed in the framework of the reasearch model. The variables and dimensions remaining in the research model are examined in order to measure presumptive effects on the consumers’ intention to purchase counterfeit goods. For this purpose, effects analyzes are carried out.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmada ilk olarak, yalnızca modern dönemde değil antik dönemlerde dahi varlığını sürdüren taklitçilik olgusu, taklitçilik faaliyetlerinin tarihçesi, büyüme sebepleri ve sonuçları tartışılmaktadır. İkinci olarak, İstanbul’da tüketicilerden yüz yüze anket yöntemiyle toplanan veriler, kurulan araştırma modeli çerçevesinde çeşitli analizlere tabi tutulmaktadır. Son olarak ise analizler sonucunda araştırma modelinde yer alan değişkenlerin, tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetleri üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla etki analizleri yapılmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCounterfeitingen_US
dc.subjectcounterfeit purchase intentionen_US
dc.subjectconsumer related factorsen_US
dc.subjectsocial related factorsen_US
dc.subjectproduct related factorsen_US
dc.subjectTaklitçiliken_US
dc.subjecttaklit ürün satın alma niyetien_US
dc.subjecttüketiciye ilişkin faktörleren_US
dc.subjectsosyal faktörleren_US
dc.subjectürüne ilişkin faktörleren_US
dc.titleDetermining The Factors Affecting Consumers’ Purchase Intention For Counterfeit Products: A Research On Garment Industryen_US
dc.title.alternativeTüketicilerin Taklit Ürün Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Hazır Giyim Sektörü Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage236en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster