Determining The Factors Affecting Consumers’ Purchase Intention For Counterfeit Products: A Research On Garment Industry
Abstract
The aim of this paper is to determine factors that affect consumers’ purchase intention for counterfeit goods. History of counterfeiting, growth reasons, results of counterfeiting and last but not least, counterfeiting as a phenomenon are treated firstly. Secondly, data collected by face-to-face surveys from consumers in Istanbul are analyzed in the framework of the reasearch model. The variables and dimensions remaining in the research model are examined in order to measure presumptive effects on the consumers’ intention to purchase counterfeit goods. For this purpose, effects analyzes are carried out. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmada ilk olarak, yalnızca modern dönemde değil antik dönemlerde dahi varlığını sürdüren taklitçilik olgusu, taklitçilik faaliyetlerinin tarihçesi, büyüme sebepleri ve sonuçları tartışılmaktadır. İkinci olarak, İstanbul’da tüketicilerden yüz yüze anket yöntemiyle toplanan veriler, kurulan araştırma modeli çerçevesinde çeşitli analizlere tabi tutulmaktadır. Son olarak ise analizler sonucunda araştırma modelinde yer alan değişkenlerin, tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetleri üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla etki analizleri yapılmaktadır.
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
9Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/56983/734052https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1093103
https://hdl.handle.net/20.500.11857/4045
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]