Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHergüner, Burak
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:10Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/48895/577230
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4024
dc.descriptionDergiPark: 577230en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractYapacakları bilimsel çalışmalar açısından üniversite öğrencilerinin araştırma yöntemlerini bilmeleri önem taşımaktadır. Dolayısıyla üniversiteler müfredatlarına araştırma yöntemleriyle ilgili dersleri eklemektedir. Bununla birlikte, öğrencilerin bu derslere ilgisiyle alakalı farklı etkenler söz konusudur ve ilgili öğretim elemanları bu faktörlerden haberdar olmalıdır. Bu çalışma tekniğine göre nitel bir çalışma olup, üniversite öğrencilerinin araştırma yöntemleri olgusuna dair algılarını üretilen metaforlar yardımıyla ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma katılımcıları, Trabzon ilinde bulunan bir vakıf üniversitesinden toplam 72 üniversite öğrencisidir. Araştırma sonucu öğrencilerin metaforları altı kategori altında toplanmıştır. en_US
dc.description.abstractLearning research methods is important for university students to improve their scientific papers’ quality. Therefore, universities include relevant courses in their curriculum. However, different elements may be in play regarding the students’ attention for these courses, and the lecturers should be aware of those factors. Hence, this research aims to identify students’ motives for learning research methods. Accordingly, a qualitative design was preferred in the study and university students’ perceptions were revealed through the metaphors they created. A total of 72 students at a foundation university participated in the study. Metaphors created by the students were later classified into six categories. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAraştırma Yöntemlerien_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectGüdüen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectResearch Methodsen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectMotivesen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.titleSosyal Bilimler Öğrencilerinin Araştırma Yöntemlerini Öğrenmeye Yönelik İsteklerinin Belirlenmesi: Fenomenolojik Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeIdentifying The Motives of Social Sciences Students for Learning Research Methods: A Phenomenological Studyen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster