Sosyal Bilimler Öğrencilerinin Araştırma Yöntemlerini Öğrenmeye Yönelik İsteklerinin Belirlenmesi: Fenomenolojik Bir Çalışma
Abstract
Yapacakları bilimsel çalışmalar açısından üniversite öğrencilerinin araştırma yöntemlerini bilmeleri önem taşımaktadır. Dolayısıyla üniversiteler müfredatlarına araştırma yöntemleriyle ilgili dersleri eklemektedir. Bununla birlikte, öğrencilerin bu derslere ilgisiyle alakalı farklı etkenler söz konusudur ve ilgili öğretim elemanları bu faktörlerden haberdar olmalıdır. Bu çalışma tekniğine göre nitel bir çalışma olup, üniversite öğrencilerinin araştırma yöntemleri olgusuna dair algılarını üretilen metaforlar yardımıyla ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma katılımcıları, Trabzon ilinde bulunan bir vakıf üniversitesinden toplam 72 üniversite öğrencisidir. Araştırma sonucu öğrencilerin metaforları altı kategori altında toplanmıştır. Learning research methods is important for university students to improve their scientific papers’ quality. Therefore, universities include relevant courses in their curriculum. However, different elements may be in play regarding the students’ attention for these courses, and the lecturers should be aware of those factors. Hence, this research aims to identify students’ motives for learning research methods. Accordingly, a qualitative design was preferred in the study and university students’ perceptions were revealed through the metaphors they created. A total of 72 students at a foundation university participated in the study. Metaphors created by the students were later classified into six categories.
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
8Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/48895/577230https://hdl.handle.net/20.500.11857/4024
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]