Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHayran, Seyit
dc.contributor.authorGül, Aykut
dc.contributor.authorDuru, Sinan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:50Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36667/337206
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/396515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3824
dc.descriptionDergiPark: 337206en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’de internettenalış veriş yapan bireylerin risk algılarının cinsiyet farklılığı açısındandeğerlendirilmesidir. Araştırmada kullanılan veri seti, Türkiye’nin çeşitliillerinden yaşayan ve internetten alış veriş yapan 160 kişiden 2017 yılı Nisanve Mayıs Aylarında internet aracılığıyla toplanmıştır. Algılanan risk ile ilgilifaktörlerin daha az sayıda faktöre indirgenmesi için veri azaltımında faktöranalizi kullanılmıştır. Ardından, algılanan risk skorlarının gruplar arasındakifarklılığının incelenebilmesi için t test, ANOVA ve tanımlayıcı istatistiklerkullanılmıştır. Algılanan risk, 21 maddeden oluşan ve iç tutarlılık katsayısı(Cronbach's Alpha) 0,885 olan bir ölçekle değerlendirilmiştir. Faktör analizisonucu, risk ölçeğinin toplam varyansın %62,41’ini açıklayan 4 faktördenoluştuğunu göstermiştir. Bu faktörler, faktör yüklerine göre sırasıyla “zamanve performans riski”, “psikolojik risk”, sosyal risk” ve “mahremiyet riski”olarak adlandırılmıştır. Mahremiyet riski, psikolojik risk ve zaman veperformans riski ortalama skorları cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlıfarklılığa sahiptir. Buna ek olarak, kadınların ortalama risk algısı skorlarıüç risk grubunda da erkeklerin ortalama skorlarından daha yüksektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternetten alışverişen_US
dc.subjectRisk Algısıen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.titleTÜRKİYE’DE İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPAN BİREYLERİN RİSK ALGILARININ CİNSİYET FARKLILIKLARINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage48en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster