TÜRKİYE’DE İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPAN BİREYLERİN RİSK ALGILARININ CİNSİYET FARKLILIKLARINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Özet
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de internettenalış veriş yapan bireylerin risk algılarının cinsiyet farklılığı açısındandeğerlendirilmesidir. Araştırmada kullanılan veri seti, Türkiye’nin çeşitliillerinden yaşayan ve internetten alış veriş yapan 160 kişiden 2017 yılı Nisanve Mayıs Aylarında internet aracılığıyla toplanmıştır. Algılanan risk ile ilgilifaktörlerin daha az sayıda faktöre indirgenmesi için veri azaltımında faktöranalizi kullanılmıştır. Ardından, algılanan risk skorlarının gruplar arasındakifarklılığının incelenebilmesi için t test, ANOVA ve tanımlayıcı istatistiklerkullanılmıştır. Algılanan risk, 21 maddeden oluşan ve iç tutarlılık katsayısı(Cronbach's Alpha) 0,885 olan bir ölçekle değerlendirilmiştir. Faktör analizisonucu, risk ölçeğinin toplam varyansın %62,41’ini açıklayan 4 faktördenoluştuğunu göstermiştir. Bu faktörler, faktör yüklerine göre sırasıyla “zamanve performans riski”, “psikolojik risk”, sosyal risk” ve “mahremiyet riski”olarak adlandırılmıştır. Mahremiyet riski, psikolojik risk ve zaman veperformans riski ortalama skorları cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlıfarklılığa sahiptir. Buna ek olarak, kadınların ortalama risk algısı skorlarıüç risk grubunda da erkeklerin ortalama skorlarından daha yüksektir.
Kaynak
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Cilt
7Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36667/337206https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/396515
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3824
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [335]