AN ATEMPT TOWARDS THE ADAPTATION OF IMPULSE BUYING SCALES FOR TURKISIH CONSUMER IN APPAREL INDUSTRY
Abstract
Impulse buying is a essential purchasing carried out by an irresistible urge to buy purchases. Stimulants that consumers exposed to has a significant effect on the action of purchasing. While purchasing, consumers not only seek basic benefits but also emotional benefits the product provides to them. Background studies has revealed that Impulse buying is as important as planned buying. In that sense, it is important to identify triggering factors that affect consumers’ Impulse buying. Impulse buying scale has been prepared by collecting research data from 551 consumers of the apparel industry. As a result of research, Youn’s scale was considered valid in terms of high reliability İçgüdüsel satın alma daha çok gereksinim (zaruri) duyulmayan fakat satın almaya karşı konulamaz bir dürtüyle gerçekleştirilen satın alımlardır. Tüketicilerin maruz kaldıkları uyarıcılar satın alma eylemi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Tüketici satın aldığı ürünlerde bir taraftan temel fayda gözetirken bir taraftan da ona sağlayacağı duygusal faydayı gözetmektedir. Yapılan çalışmalar içgüdüsel satın alımların planlı satın alımlar kadar önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu tespitler çerçevesinde tüketicilerin içgüdüsel satın alımlarına etki eden etmenlerin tespit edilmesi önemlidir. Araştırma verileri hazır giyim sektöründe alışveriş yapan 551 tüketiciden toplanarak içgüdüsel satın alma ölçeği hazırlanmıştır. Uygulamanın sonucunda Youn’ın ölçeği güvenilirlik açısından daha yüksek çıkarak geçerli kabul edilmiştir
Source
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Volume
4Issue
1URI
https://doi.org/10.17343/ejovoc.36886https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5388/73067
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62524
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3811
Collections
- Makale Koleksiyonu [335]