Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDursun, Tolga
dc.contributor.authorYener, Dursun
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:49Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17343/ejovoc.36886
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5388/73067
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62524
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3811
dc.descriptionDergiPark: 73067en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractImpulse buying is a essential purchasing carried out by an irresistible urge to buy purchases. Stimulants that consumers exposed to has a significant effect on the action of purchasing. While purchasing, consumers not only seek basic benefits but also emotional benefits the product provides to them. Background studies has revealed that Impulse buying is as important as planned buying. In that sense, it is important to identify triggering factors that affect consumers’ Impulse buying. Impulse buying scale has been prepared by collecting research data from 551 consumers of the apparel industry. As a result of research, Youn’s scale was considered valid in terms of high reliabilityen_US
dc.description.abstractİçgüdüsel satın alma daha çok gereksinim (zaruri) duyulmayan fakat satın almaya karşı konulamaz bir dürtüyle gerçekleştirilen satın alımlardır. Tüketicilerin maruz kaldıkları uyarıcılar satın alma eylemi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Tüketici satın aldığı ürünlerde bir taraftan temel fayda gözetirken bir taraftan da ona sağlayacağı duygusal faydayı gözetmektedir. Yapılan çalışmalar içgüdüsel satın alımların planlı satın alımlar kadar önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu tespitler çerçevesinde tüketicilerin içgüdüsel satın alımlarına etki eden etmenlerin tespit edilmesi önemlidir. Araştırma verileri hazır giyim sektöründe alışveriş yapan 551 tüketiciden toplanarak içgüdüsel satın alma ölçeği hazırlanmıştır. Uygulamanın sonucunda Youn’ın ölçeği güvenilirlik açısından daha yüksek çıkarak geçerli kabul edilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.identifier.doi10.17343/ejovoc.36886
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectImpulse Buying Scaleen_US
dc.subjectGarment Sectoren_US
dc.subjectİçgüdüsel Satın Alma Ölçeğien_US
dc.subjectHazır Giyim Sektörüen_US
dc.titleAN ATEMPT TOWARDS THE ADAPTATION OF IMPULSE BUYING SCALES FOR TURKISIH CONSUMER IN APPAREL INDUSTRYen_US
dc.title.alternativeİÇGÜDÜSEL SATINALMA ÖLÇEKLERİNİN TÜRK TÜKETİCİLER İÇİN UYARLANMASINA YÖNELİK HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster