Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Ertuğ
dc.contributor.authorGünaydın, Mustafa
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:17Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNek5EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1877
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre, okul öncesidönemde oynanan oyunların içerdiği değer unsurlarını ve bunun sınıf yönetimineyansımalarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kırklareli ilmerkezinde görevli 29 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerigörüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi kullanılarakanaliz edilmiş ve verilerin analizi sonucu 11 tema belirlenmiştir. Katılımcılara göre,çocuk oyunlarında yer alan değer unsurlarının sınıf yönetimine bazı olumluyansımaları bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla, problemli davranışların azalması,sınıfta düzenin sağlanması, arkadaşlık bilincinin gelişmesi, saygı, iletişim, kurallarauyum ve paylaşımdır. Öğretmenler, oyunlardaki değer unsurları ile sınıfyönetiminde karşılaşılan iletişim, öz düzenleme becerileri ve arkadaşlık konusundakisorunların çözümünü beklemektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the value elements included in pre-school period plays and their reflections on classroom management, according to the views of pre-school teachers. The study has been designed in a qualitative research pattern. The study group consists of 29 pre-school teachers working in the city center of Kirklareli in the 2018-2019 academic year. The data of the study have been collected via interview method. The data have been analyzed using content analysis and 11 themes have been determined as a result of the data analysis. According to the participants, the value elements included in children's plays have some positive reflections on classroom management. They are; reduction of problematic behaviors, ensuring order in the classroom, development of friendship awareness, respect, communication, compliance with rules and sharing, respectively. Teachers expect to solve problems such as communication, self-regulation skills and friendship encountered in classroom management, via value elements in plays.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımalarıen_US
dc.title.alternativeValue Elements in Children's Plays in Pre-school Period: Reflections on Classroom Managementen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage3021en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage3053en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster