Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre, okul öncesidönemde oynanan oyunların içerdiği değer unsurlarını ve bunun sınıf yönetimineyansımalarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kırklareli ilmerkezinde görevli 29 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerigörüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi kullanılarakanaliz edilmiş ve verilerin analizi sonucu 11 tema belirlenmiştir. Katılımcılara göre,çocuk oyunlarında yer alan değer unsurlarının sınıf yönetimine bazı olumluyansımaları bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla, problemli davranışların azalması,sınıfta düzenin sağlanması, arkadaşlık bilincinin gelişmesi, saygı, iletişim, kurallarauyum ve paylaşımdır. Öğretmenler, oyunlardaki değer unsurları ile sınıfyönetiminde karşılaşılan iletişim, öz düzenleme becerileri ve arkadaşlık konusundakisorunların çözümünü beklemektedir. The purpose of this study is to examine the value elements included in pre-school period plays and their reflections on classroom management, according to the views of pre-school teachers. The study has been designed in a qualitative research pattern. The study group consists of 29 pre-school teachers working in the city center of Kirklareli in the 2018-2019 academic year. The data of the study have been collected via interview method. The data have been analyzed using content analysis and 11 themes have been determined as a result of the data analysis. According to the participants, the value elements included in children's plays have some positive reflections on classroom management. They are; reduction of problematic behaviors, ensuring order in the classroom, development of friendship awareness, respect, communication, compliance with rules and sharing, respectively. Teachers expect to solve problems such as communication, self-regulation skills and friendship encountered in classroom management, via value elements in plays.
Source
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları DergisiVolume
8Issue
4Collections
- Makale Koleksiyonu [624]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1037]