dc.contributor.author | Çankır, Bilal | |
dc.contributor.author | Koçak, Ömer Erdem | |
dc.contributor.author | Yüksel, Semiha | |
dc.date | 2014-07-22 | |
dc.date.accessioned | 2014-07-22T06:23:20Z | |
dc.date.available | 2014-07-22T06:23:20Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/161 | |
dc.description.abstract | Günümüzde teknoloji alanındaki hızlı gelişmelerle birlikte her alanda değişim yaşanmaktadır. Rekabet ortamında çalışma yaşamının beklentilerini karşılayabilecek özelliklere sahip bireylerin yetişmesi için eğitim örgütlerinin de yapısal değişimden etkilenmesi kaçınılmaz olmuştur. İç müşterilerin (öğrenci, öğretmen, yöneticiler) eğitim örgütlerinde mutlu olmasını sağlayan iletişim ve iş birliği odaklı yönetim anlayışını getiren Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ile dış müşterilerin (veli, toplum, iş dünyası, üst eğitim kurumları) de memnuniyeti sağlanır. Böylece sorunların herkesin katılımıyla çözüldüğü, takım ruhunun geliştiği, motivasyonun yüksek olduğu ve amaç birliğinin oluştuğu eğitim örgütleriyle sürekli gelişim sağlanır. Bu çalışmada; birinci bölümde Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Kalite Anlayışı kavramları kısaca aktarılmıştır. İkinci bölümde ise eğitimde Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarında öğretmenlerin ve yöneticilerin çalışma ortamının değerlendirilmesine ilişkin yaklaşımlarının ölçülmesiyle ilgili yapılan anket çalışmasının değerlendirilmesi yer almaktadır. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Toplam kalite yönetimi | |
dc.subject | Eğitimde toplam kalite yönetimi | |
dc.subject | Çalışan Memnuniyeti. | |
dc.title | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | |
dc.title.alternative | Total Quality Management of Education | |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü | |
dc.relation.publicationcategory | [Belirlenecek] | |