Konu "İşletme" için listeleme
Toplam kayıt 73, listelenen: 41-60
-
Middle-Income Trap: A Literature Review
(2019)Çalışmanın amacı, ilk defa Gill ve Kharas (2007) tarafından ortaya atılan ve iktisat literatüründe görece yeni bir terimolan “Orta gelir tuzağı” kavramının teorik ve ampirik boyutlarını analiz etmektir. Orta gelir tuzağı ... -
MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINDA TÜKENMİŞLİK SENDROMU ÜZERİNE İSTANBUL İLİNDE BİR ARAŞTIRMA
(2018)Yoğun iş temposunda ve stres altında çalışan bireyler, zamanla enerji kaynaklarınıntükendiğini ve işin gerektirdiği yoğun çalışma düzenine artık cevapveremediklerini düşünmeye başlarlar. Yapılan çalışmalarda, insana ... -
Muhasebe'nin tarihsel gelişimi: Türkiye finansal raporlama standartlarının fayda düzeyinin değerlendirilmesi
(Kırklareli Üniversitesi, 2021)Muhasebenin günümüzde ulaştığı gelişmişlik seviyesini anlayabilmek için tarihsel süreçte kat edilen mesafeyi değerlendirmek gerekmektedir. Tarihsel süreçte muhasebenin günümüze kadar kaydettiği gelişmeleri ortaya koymak ... -
OSMANLI DEVLETİ’NDE KALPAZANLIK VE SAHTE PARA (1818-1914): KALPAZANLIĞIN VE TEDAVÜL EDEN KALP PARALARIN SOSYO-EKONOMİK ETKİLERİ
(2018)İnceleme dönemimizde yerli ve yabancı kalpazanlar tarafından imal edilip piyasaya sürülen kalp madeni vekâğıt paraların, devletin merkezi İstanbul başta olmak üzere ülkenin genelindeki piyasalarda zaman zaman bellipara ... -
Otel Çalışanlarının Örgütsel Bağlılıklarını Güçlendirmede İş Yaşam Kalitesinin Rolü
(2018)Araştırmada, çalışanların iş ve günlük yaşamlarının önemli bir unsuru olan iş-yaşam kalitesinin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla Türkiye’de İstanbul, İzmir ve Kırklareli ... -
ÖRGÜTLERDE OLUMSUZ DURUMLARIN İFŞA EDİLMESİ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM İLİŞKİSİ
(2015)Örgütlerde karşılaşılan olumsuz durumların çalışanlarca ifşa edilmesi (whistleblowing), söz konusu olumsuz durumların ortaya çıkarılmasını sağlayan ve örgütü potansiyel tehlikeler karşısında uyaran pro-aktif bir örgütsel ... -
Örgütsel Bağlılık, Çalışan Performansı ve Motivasyon Faktörleri ile Örgütsel İletişim Arasındaki İlişkinin Sosyal Hizmet İşletmeleri Açısından İncelenmesi
(2016)Çalışanların örgütsel bağlılıklarının, performanslarının ve motivasyonlarının işletmeler açısından ne derece önemli olduğunu ortaya koyan çok sayıda çalışma vardır. Ancak bu faktörleri, örgütsel iletişim bağlamında birlikte ... -
ÖRGÜTSEL SİNİZM VE İŞE YABANCILAŞMA İLİŞKİSİ: BEŞ YILDIZLI OTEL ÇALIŞANLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2018)Bu çalışmada otel çalışanlarının örgütsel sinizm ve işe yabancılaşma düzeyleri arasındakideğişim ve nedensel ilişki incelenmiştir. İlgili yazın incelendiğinde işe yabancılaşmanınöncüllerini belirlemeye yönelik birçok çalışma ... -
Örgütsel Stresin Öğretim Elemanlarının Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma
(2014)Çalışma yaşamında örgütlerin başarısının ve veriminin yüksek olması ancak çalışanların performansının artmasıyla mümkün olmaktadır. Çalışanların performanslarını ilgilendiren unsurlardan birisi de maruz kaldıkları strestir. ... -
Restoran Pazarlamasında 7 P: Etnik Bir Restoranda Örnek Olay İncelemesi
(2017)Günümüzde değişen tüketici beklentilerini karşılamanın yanı sıra artan rekabet karşısında restoran işletmecileri pazarlama karması elemanlarında önemli değişikliklere gitmektedir. Bu çalışmanın amacı etnik restoran pazarlaması ... -
THE ROLE OF FIRST-BEST GOVERNANCE INSTITUTIONS ON GROWTH IN LEAST DEVELOPED COUNTRIES
(2018)The study addresses the issue of the low level of GDP per capita growth in Least Developed Countries(LDCs), with special emphasis on the role of first-best governance institutions as a main determinant ofgrowth. LDCs can ... -
THE ROLE OF GOVERNANCE ON INWARD FOREIGN DIRECT INVESTMENT IN DEVELOPING COUNTRIES
(2016)Gelişmekte olan ülkeler genellikle, yatırım ortamını olumsuz etkileyen yetersiz yönetişim yapılarına sahiptir. Ayrıca, ülkelerin ekonomik büyüme oranları yabancı sermaye yatırım kararlarını etkileyen diğer önemli bir faktör ... -
Seçim sonrası dönemde seçmen memnuniyetinin sağlanmasında siyasal pazarlama uygulamalarının rolü: Kırklareli ili örneği
(Kırklareli Üniversitesi, 2021)Demokratik ülkelerde siyasi parti ya da adaylar iktidar veya yönetime seçimlerle gelmektedir. Çok partili döneme geçilmesi ile birlikte birçok siyasi parti ve aday yönetim ve söz sahibi olabilmek için birbirleri ile devamlı ... -
SELANİK PİSKOPOSU GRİGORİOS PALAMAS VE ORTODOKS HRİSTİYAN KİLİSESİNDE HESYATİK GELENEK
(2019)Bu çalışmada, XIV. yüzyılda ortaya çıkan ve kilise tarihinde “Palamism” ya da“Hesyatik” olarak bilinen ve bir süre esir olarak Türklerle birlikte yaşama tecrübesine desahip olmuş olan Grigorios Palamas’ın (1296-1359) ... -
Sosyal Hizmet Alanında Çalışanların Hizmetiçi Eğitim Programlarını Değerlendirmeleri: Bir Büyükşehir Belediyesinde Araştırma
(2015)Sosyal Hizmet alanında çalışanların hizmetiçi eğitim programlarını değerlendirmeleri ve hizmetiçi eğitim programlarından beklentilerinin belirlenmesi araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bir büyükşehir belediyesinde yapılan ... -
Sosyal medya butiklerinin tüketici davranışlarına yönelik etkileri
(Kırklareli Üniversitesi, 2021)İnternet ve mobil teknolojilerindeki gelişmelerin iletişim yönlü sonucu olarak karşımıza çıkan ve günümüzde neredeyse iletişim dünyasının merkezi olarak görülebilecek unsur sosyal medyadır. Sosyal medya, sahip olduğu ... -
Sınav Deneyimleri Işığında KOBİ Danışmanlığı Yeterliliğinin Kritiği
(2017)KOBİ'ler ekonomik ve iktisadi hayatın gerek yarattıkları katma değer gerekse istihdam ettikleri insanların çokluğu nedeni ile ülke ekonomileri için kritik bir öneme sahiptir. Bu derece değerli ve önemli olan kurumların ... -
TMS 41'e göre büyükbaş hayvancılık faaliyetlerinin muhasebeleştirilmesi ve değerlemesi muhasebe meslek mensuplarının muhasebe mesleğine bakış açılarının değerlendirilmesi ve Elazığ ili uygulaması
(2010)Türkiye Muhasebe Standartlarından 41. standart tarımsal faaliyetleri tanımlamıstır. Standarda göre, tarımsal faaliyetin; kontrol edilebilir olması, ekonomik fayda saglaması ve degerinin güvenilir olarak ölçülür olması ... -
Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi
(2012)Teknolojinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte ülkemizde ve dünyada internet kullanım oranı büyük bir hızla artmaktadır. Tüketicilerin de mal ve hizmet alımlarında pazarlamanın bu yeni pazarlama kanalından etkilendikleri ... -
Türk Bankacılık Sektöründeki Gelişmelerin Büyüme Üzerindeki Etkisi
(2018)Bu çalışmada, finansal gelişmişlik, bankacılıktaki etkinlik ve bankacılığın önemligöstergelerinden olan kredi ve mevduat ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Önceetkinlik, aracılık ve karlılık boyutuyla ...