Seçim sonrası dönemde seçmen memnuniyetinin sağlanmasında siyasal pazarlama uygulamalarının rolü: Kırklareli ili örneği
Özet
Demokratik ülkelerde siyasi parti ya da adaylar iktidar veya yönetime seçimlerle gelmektedir. Çok partili döneme geçilmesi ile birlikte birçok siyasi parti ve aday yönetim ve söz sahibi olabilmek için birbirleri ile devamlı olarak rekabet halindedir. Siyasi parti ve adayların ilgili yönetim gücünü ele alabilmesi gerekmektedir. Siyasal pazarlama faaliyetlerinin sürekli ve etkin bir biçimde kullanılması sonucu siyasi parti veya adaylar bu hedeflerine ulaşabilmektedir. Siyasal pazarlama süreçlerinde etkin ve başarılı bir sonuç elde edilmesi açısından günümüzde sürekli olarak yaşanan değişim olgusu göz önünde bulundurulmalı ve pazarlama anlayışlarına ilişkin ortaya çıkan yenilikler siyasal alana da uyarlanmalıdır. Geleneksel pazarlamada yer alan tüketici kavramının siyasal pazarlama da ki karşılığı seçmen kavramıdır. Geleneksel pazarlamanın aksine siyasal pazarlamada seçmenler, tercihlerine (seçimlerine) ilişkin satın alma süreçlerinde herhangi bir somut olgu ile ifade edilebilecek net bir varlık satın almamaktadırlar. Bir anlamda seçmenler "para" ile ifade edilen değer değişimlerinde "oy" olarak ifade edilen bir satın alma aracısına sahip olmaktadırlar. Siyasal pazarlama da yer alan tüketicilerin ürün karşılığındaki memnuniyet düzeyinin ölçülmesi anlık veya kısa süreli değil uzun zaman almaktadır. Bu çalışma; seçmenlerin seçim sonrası dönemde siyasete bakış açılarının tanımlanması ve siyasal tatmin düzeyinin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi amacıyla hazırlanan nitel temelde planlanmış bir yarı yapılandırılmış mülakat süreci sonucu elde edilen seçmen değerlendirmelerine ilişkin bulguları paylaşma amacını taşımaktadır. Çalışmada; Kırklareli ilinde ikamet eden 40 kişi örneklem olarak belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış mülakat/görüşme formunda yer alan 10 soru seçmenlere iletilerek bulgular bölümünde doğrudan alıntı yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulguların yorumlanması ile ortaya çıkan sonuçlar çalışmanın son bölümünde ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili bölümde çalışmanın katkı ve önerileri sıralanarak çalışma tamamlanmaktadır. Çalışmanın bulguları itibari ile siyasal pazarlama ve seçmen davranışları alanına yönelik literatüre katkı sağlaması hedeflenmektedir. In democratic countries, political parties or candidates come to power or administration through elections. With the transition to the multi-party period, many political parties and candidates are in constant competition with each other in order to have a say in the administration. Political parties and candidates should be able to handle the relevant governing power. As a result of the continuous and effective use of political marketing activities, political parties or candidates can achieve these goals. In order to achieve an effective and successful result in political marketing processes, the phenomenon of continuous change today should be taken into account and innovations in marketing understanding should be adapted to the political field. The equivalent of the concept of consumer in traditional marketing in political marketing is the concept of voter. Contrary to traditional marketing, in political marketing, voters do not buy a net asset that can be expressed with any concrete fact in the purchasing processes regarding their preferences (choices). In a sense, voters have a purchasing agent, which is expressed as "votes" in value changes expressed in "money". The measurement of the satisfaction level of the consumers in political marketing in return for the product takes a long time, not instant or short-term. The aim of this study is to share the findings of the voter evaluations obtained as a result of a semi-structured interview process planned on a qualitative basis, which was prepared in order to define the political perspectives of the voters in the post-election period and to evaluate their political satisfaction in a comprehensive way. In the study; 40 people residing in Kırklareli province were determined as the sample. The 10 questions in the semi-structured interview/interview form were conveyed to the voters and evaluated using the direct quotation method in the findings section. The results of the interpretation of the findings are discussed in the last part of the study. In addition, the study is completed by listing the contributions and suggestions of the study in the relevant section. As of the findings of the study, it is aimed to contribute to the literature on political marketing and voter behavior.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QklQylqIPCHALSVyR1kkE2FXzY99r_-NdBgkcCpD8Zc-https://hdl.handle.net/20.500.11857/1551
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [311]