Bir Pazarlama Aracı Olarak Uluslararası Turizm Fuarları: Konaklama İşletmeleri İçin Önemi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/embargoedAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2017-09-13Metadata
Show full item recordCitation
Demirkapı, K. (2017). Bir Pazarlama Aracı Olarak Uluslararası Turizm Fuarları: Konaklama İşletmeleri İçin Önemi. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Abstract
Müşteri ve işletmenin yüz yüze iletişiminin giderek zorlaştığı günümüz koşullarında fuarların önemi hızla artmaktadır. Bu araştırmada, uluslararası turizm fuarlarına katılan konaklama işletmelerinin bu durumu etkin bir pazarlama aracı olarak kullanması sonucu işletmelere sağlayacağı avantajlar doğrultusunda öneminin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışmada pazarlama, konaklama işletmeleri ve fuar kavramları literatür taraması yapılarak incelenmiş ve EMITT ile Travel Turkey fuarlarında yapılan anketler ile 423 işletmeden elde edilen veriler üzerinde analiz yapılmıştır. Sorulan sorulara faktör analizi uygulayarak müşteri ilişkileri ölçeği ile ürün geliştirme ve rekabet ölçeği olarak iki faktörde toplandığı tespit edilmiştir. İki faktör arasındaki ilişki Mann Whitney U ve Kruskal Wallis analizleri ile test edilmiş olup, faktörler arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Korelasyon analizi sonucuna göre ise ürün geliştirme ve rekabet ile müşteri ilişkileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. In today's conditions, where face-to-face communication of the customer and the operator is increasingly difficult, thanks to this service offered by the fairs, the importance is increasing rapidly. In this study, it was aimed to put forward the importance of the advantages that the accommodation businesses, participating in the international tourism fairs, will provide and use this situation as an effective marketing tool. In this study, firstly the concepts of marketing, accommodation business and fair were examined by reviewing the literature and then analayses were conducted on the data obtained from the 423 businesses through the questionnaires held at the EMITT and Travel Turkey fairs in order to put forward the importance of international tourism fairs for accommodation business. According to the results of factor analysis, two associations were defined as customer relationship scale, product development and competition scale. According to the results of Mann Whitney U and Kruskal Wallis analysis, it was found a meaningful relationship between the two factors. According to the correlation analysis result, it is found that there is a meaningful relationship between product development and competition and customer relations.
Collections
- Tez Koleksiyonu [311]
The following license files are associated with this item: