Bölüm "Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" Makale Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 104, listelenen: 21-40
-
Development of a Scale on e-Consumers' Attitudes towards Ethically Questionable Online Behaviors*
(2016)Bu çalışmanın amacı e-tüketicilerin şüpheli online etik davranışlara karşı tutumlarını (e-CEQOB) ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmeye çalışmaktır. E-tüketicilerin şüpheli online etik davranışlara ... -
Dünyada ve Türkiye’de Finansal ve Yerel Raporlama Standartlarının Gelişim Süreci
(Kırklareli Üniversitesi, 2019)Ulusal ve uluslararası sermaye hareketlerinin gelişme göstererek büyümesi ve ülke ekonomileri arasındaki hareketlilik ve bağımlılığın artması finansal piyasalarda bazı düzenlemelerin” hayata geçirilmesini sağlamıştır. Bu ... -
Earnings Management Around Initial Public Offerings: Borsa Istanbul Application
(2016-12-30)This paper studies the presence of earnings management in initial public offerings (IPOs) of Turkish firms. The sample consists of 30 Turkish firms that went public in the years 2011 to 2015 on the Borsa Istanbul. Since ... -
The effect of internal marketing on the dimensions of organizational commitment: A research on nurses in Turkey
(2012)Amaç: Bu çalışmanın amacı içsel pazarlama uygulamalarının sağlık sektörü çalışanı olan hemşirelerin örgütsel bağlılığı üzerinde etkisini incelemektir. Yöntem: Bu amaçla geliştirilen araştırma hipotezlerini test etmek üzere ... -
EFFICIENCY MEASUREMENT OF FIRMS AMONG THE BIGGEST 500 FIRMS OPERATING IN IRON' STEEL INDUSTRY BY DEA AND MALMQUIST
(Kırklareli Üniversitesi, 2017)The main objectives of the study is to examine the efficiency performance of the firms among the 500biggest firms operating in iron and steel industry between the years of 2013 thru 2015 and to revealthe development and ... -
Elektrik Vadeli İşlem Sözleşmeleri ve Muhasebeleştirilmesi
(2016)Elektrik enerjisinin işlem gördüğü spot ve vadeli işlem piyasalarının gelişimi Türkiye'de halen devam etmektedir. Gün içerisinde her bir saat aralığında sürekli değişen spot elektrik fiyatı dalgalanmalarından elektrik ... -
Evaluations of international brand alliances
(Inderscience Enterprises Ltd, 2021)The purpose of this paper is to understand how Turkish consumers evaluate international brand alliances (IBAs) in terms of perceived fit, ethnocentrism, collectivism, perceived foreignness, attitudes, and purchase intentions ... -
EVOLUATION OF FRANCHISING CONCEPT: SOCIAL FRANCHISING
(Kırklareli Üniversitesi, 2017)Purpose: Franchising is a popular way of doing business in recentyears. Today, it is possible to see franchising through "social"franchising applications, unlike the "commercial" we know. The purpose of this study is to ... -
Examination of Potential Factors Related with the Success of International Brand Alliances
(Ege Univ, Fac Economics & Admin Sciences, 2018)Showing factors related with success of an international brand alliance formed between a local and a foreign brand in Turkey, would provide vital and directive information for managers of local and foreign brands who ... -
FABRİKA YÖNETİMİ BİLGİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’DE YAYIMLANAN “FABRİKACILIK” KONULU KİTAPLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME (1914-1928)
(2019)Bu çalışmada, Türkiye’de fabrika yönetimi bilgisinin geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla; “Fabrikacı ve İmalathane Memuru” (Gelibolulu Azmi, 1914), “Fabrikacılık” (Binbaşı Ahmet Hamdi Bey, 1919) ve “Fabrikacılık ve ... -
Farklı Finansal Raporlardan Elde Edilen Performans Ölçütleri ile Cari Piyasa Değerleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: BİST 50 Şirketleri Üzerine Bir Araştırma
(2017-08)Bu çalışmada; BIST 50’de (Borsa İstanbul 50 Endeksi) yer alan şirketler arasından seçilen 35 şirketin bilanço ve gelir tablolarından ayrı ayrı elde edilen performans göstergelerine dayalı olarak ve PROMETHEE yönteminden ... -
Festival visitors' satisfaction and loyalty: An example of small, local, and municipality organized festival
(Institute for Tourism, 2012)Festivals have been proliferating worldwide, and local authorities are either supporting, or organizing small, local festivals to enhance the attractiveness of the destination for non-local visitors. Festivals are also ... -
Finansal Bilgi Manipülasyonunun Beneish Modeli Yardımıyla Ölçülmesi: BIST İmalat Sanayi Üzerine Bir Araştırma
(2016)Kazanç yönetimi ile ilişkili farklı bakış açılarının da etkisiyle finansal bilgi manipülasyonu son yılların kritik öneme sahip konusu olmuştur. Bilgi kullanıcılarının çıkar çatışmaları sebebiyle, finansal piyasaların önemli ... -
Finansal Varlıkların Ölçme ve Muhasebeleştirme Esaslarının Büyük ve Orta Boy İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı ve Türkiye Finansal Raporlama Standartları Açısından Karşılaştırılması
(2018-10)Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK) tarafından hazırlanan Büyük ve Orta Boy İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (BOBİ FRS) hakkında tebliğ 29/07/2017 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak ... -
Franchising Kavramının Dönüşümü: Sosyal Franchising
(2017)Amaç: Franchising; son yılların popüler iş yapma yöntemlerindendir. Günümüzde franchising’i bildiğimiz “ticari” halinden farklı olarak “sosyal” franchising uygulamalarıyla da görmek mümkündür. Bu çalışmada; ticari ... -
FUTURE INSIGHTS FOR THE ROLE OF MATERIALISM AND MONEY ATTITUDES ON ONLINE COMPULSIVE BUYING
(2020)The study aims to expand understanding of compulsive buying behavior literatureby examining the role of materialism and money attitudes on online compulsivebuying behavior. A causal study using regression analysis was ... -
Gemi acentesi ücret tarifesi ve buna aykırılığın yaptırımı
(2013)Acentelik kavramı ve acentenin tabi olduğu esaslar Türk Ticaret Kanunu’nda ayrıntılı olarak yer almaktadır. Kanunda; taşıma, deniz ticareti, sigorta, turizm gibi alanlara ilişkin özel düzenlemelerin saklı olduğu belirtilmektedir. ... -
GENİŞLETİLMİŞ TEKNOLOJİ KABUL MODELİ BAĞLAMINDA MOBİL ALIŞVERİŞ UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
(2020)Mobil pazarlama faaliyetleri kapsamında sunulan mobil alışveriş uygulamaları, tüketicilertarafından yoğun olarak kullanılmaktadır.Bu bakımdan, tüketicilerin mobil alışverişuygulamalarınıkullanma kararı vermelerini ... -
Gri İlişkisel Analiz Yöntemi ile Finansal Performansın Değerlendirilmesi: BİST Çimento Şirketleri Üzerine Bir Araştırma
(2018-04-30)Bu çalışma 2005 – 2016 yılları arasında Borsa İstanbul’da faaliyet gösteren 16 çimento şirketinin finansal performanslarını incelemektedir. Performans değerlendirmesinde çok kriterli karar verme modellerinden birisi olan ... -
The HEDQUAL scale: A new measurement scale of service quality for MBA programs in higher education
(Aosis, 2014)HEdPERF is the most developed scale in the literature to measure service quality in higher education. However, HEdPERF is designed to measure service quality at university level (macro level) as a generic measurement ...