Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz Alarçin, Eda
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:50Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2602-4314
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/51331/623100
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/909849
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4274
dc.descriptionDergiPark: 623100en_US
dc.descriptionkusbderen_US
dc.description.abstractBekleme, alıcılar tarafından istenilen birdurum olmamakla beraber; ürün veya hizmet alımında zaman zaman maruz kalınanbir durumu ifade etmektedir. Çoğunlukla da bu durum alıcılar tarafından olumsuzdeğerlendirilmektedir. Bekleme süresi ile ilgili özellikle Amerika BirleşikDevletleri’nde yapılmış olan çalışmalarda genellikle gerçek bekleme süresi ilealgılanan bekleme süresi farkı; algılanan bekleme süresi- tatmin ilişkisi vebeklemeye ilişkin duygusal tepkiler konularının ele alındığı görülmektedir.Farklı sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler için alıcı tatmini sağlama vesadık alıcılar yaratma noktasında bekleme sürelerinin minimuma indirilmeye çalışılmasıbu konunun önemini artırmaktadır. Eğer bekleme kaçınılmaz ise söz konususürecin işletmeler tarafından iyi yönetilmesi de üzerinde durulması gereken birkonu olmaktadır. Bu çalışmada sağlık hizmeti için ihtiyacın şiddetine bağlıolarak muayene öncesi ve esnasında ortaya çıkan bekleme durumlarına ilişkinalıcıların duygusal tepkilerinin farklılaşıp farklılaşmadığı ölçülmüştür.Araştırmada 403 kişiden elde edilen anket formları analiz edilmiştir. Eldeedilen sonuçlara göre şiddetli ihtiyaç halinde muayene öncesi beklemeye ilişkinalıcıların duygusal tepkileri daha olumsuz bulunmuştur. Düşük ihtiyaç halindede muayene esnasında bekleme katılımcılar tarafından daha olumsuznitelendirilmiştir. en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBekleme Süresien_US
dc.subjectDuygusal Tepkien_US
dc.subjectSağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectİhtiyaçen_US
dc.titleİHTİYACIN ŞİDDETİNE GÖRE SAĞLIK HİZMETLERİNDE BEKLEMEYE İLİŞKİN ALICILARIN DUYGUSAL TEPKİLERİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage240en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage260en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster