VALUE CONSCIOUSNESS AND PRICE-QUALITY RELATIONSHIP OF PRICING PERCEPTION’S PLACE IN PURCHASING ONLINE
Abstract
Pricing is an important marketing instrument and perception of price by consumers effects
directly marketing outputs. Previous studies show factorial structures of price perception but
the insufficient amount of analysis indicates the effects of price perception dimensions on
purchasing online. The aim of this study is to identify the effect of value consciousness and price
quality relationship on purchasing on the internet. Data was collected by face to face
questionnaire method in Kırklareli. The sampling method is convenience sampling. Structural
equation modeling was used to analyze. According to results value, consciousness and price
quality relationship have a positive relationship with purchasing on the internet. Fiyatlama önemli bir pazarlama enstrümanıdır ve fiyatın tüketici tarafından algılanmasıpazarlama çıktılarını doğrudan etkiler. Bilimsel literatürdeki çalışmalarda fiyat algılamasıboyutları faktör yapıları ile ortaya konmasına rağmen satın almaya etkisi yeterince analizedilmemiştir. Bu çalışmanın amacı fiyatlama algısının boyutlarından olan değer bilinci ve fiyatkalite ilişkisinin internetten satın alma ile ilişkisini ortaya koymaktır. Kırklareli’nde yüz yüzeanket yöntemi ile veri toplanmıştır. Örnekleme yöntemi kolayda örneklemedir. Yapısal eşitlikmodellemesi analizi ile değer bilinci ve fiyat kalite ilişkisinin internetten satın almaya etkileriortaya konmuştur. Analiz sonuçlarına göre değer bilinci ve fiyat kalite ilişkisi internetten satınalma davranışı ile pozitif ilişki göstermektedir. 
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
6Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/31074/331212https://hdl.handle.net/20.500.11857/4148
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]