Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk Başol, Rüveyda
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:26Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/26889/283274
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/265280
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4141
dc.descriptionDergiPark: 283274en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractAmerikan Pazarlama Birliği’nin geniş kabul gören tanımı ile “kişisel ve örgütselamaçlara ulaşmayı sağlayacak değişimleri gerçekleştirmek üzere, malların, hizmetlerinve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkinplanlama ve uygulama süreci” şeklinde literatürde yer alan pazarlama kavramı,bünyesinde bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını içermektedir. Bununla ilgiliolarak, bütünleşik pazarlama karması ise pazarlama karması elemanları (mamul, fiyat,tutundurma, dağıtım) ile tutundurma karması (reklam, kişisel satış, satış geliştirme,halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama) elemanlarının birlikte uyum içinde hareket etmesiile oluşmaktadır. Tutundurma karması elemanlarından halkla ilişkiler kavramıgünümüzde pazarlama için giderek artan bir önem taşımaktadır. Müşteri tatminini vesatın almayı arttırmaya yarayan halkla ilişkiler stratejisi ve programlarının planlama,uygulama ve değerlendirme süreci olarak tanımlanan pazarlama halkla ilişkilerikavramı ile halkla ilişkiler kavramı arasında birbirine benzer ve birbirinden ayrılannoktalar bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, günümüzde gerek tüketiciler gerekse deişletmeler için giderek önem kazanan pazarlama halkla ilişkileri kavramına teorikaçıdan yaklaşarak, bu kavramın halkla ilişkiler ile ilişkisini, günümüzde gelişmesininnedenlerini, proaktif ve reaktif strateji türlerini, sağladığı avantajları vedezavantajlarını tartışmaktır. Ayrıca kavram ile ilgili örnek olaylara değinilmesi,pazarlama halkla ilişkilerinin varlığının işletmelere ve tüketicilere yansıyansonuçlarının daha somut ve net olarak ifade edilmesini sağlamıştır. en_US
dc.description.abstractAs widely accepted definition of The American Marketing Association (AMA), theconcept of marketing, “the process of planning and executing the conception, pricing,promotion, and distribution of ideas, goods, and services to create exchanges thatsatisfy individual and organizational objectives”, includes the concept of integratedmarketing communications. Related to this, integrated marketing communicationsconcept is formed by the harmonious function of marketing mix (product, price,promotion, place) and promotion mix (advertising, personal selling, sales promotion,public relations, direct marketing). Public relations, as an element of promotion mix,has a growing importance nowadays. There are some similarities and differencesbetween the concepts of public relations and marketing public relations, defined as theprocess of planning, implementing and evaluating of the public relations strategy andprograms that enable to increase the customer satisfaction and purchase. The aim ofthis study is to discuss the relationship of the concept of marketing public relationswith public relations, the reasons of its improvement, its proactive and reactive strategytypes and its pros and cons within the context of a theoretically based approachtowards this concept which is important for both consumers and businesses. Inaddition to that, mentioning the case studies related to the concept, enables to expressthe results of the presence of the marketing public relations to the businesses andconsumers more perceptibly and clearly. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPazarlama Halkla İlişkilerien_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectMarketing Public Relationsen_US
dc.titlePAZARLAMA HALKLA İLİŞKİLERİ KAVRAMINA DAİR TEORİK BİR DEĞERLENDİRMEen_US
dc.title.alternativeA THEORETICAL EVALUATION ON THE CONCEPT OF MARKETING PUBLIC RELATIONSen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster