Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGedik, Hasan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:22Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/345274
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/379560
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4114
dc.descriptionDergiPark: 345274en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractÖzetAmaç; Bu makalede, KOBİ yöneticilerinin bilişim teknolojilerikullanım düzeyi, e-pazarlama amaçları ve e-pazarlamaya geçiş engelleri ileilgili düşüncelerinin e-pazarlama performansı üzerindeki etkileriincelenmiştir. Araştırmanın teorik kısmında, KOBİ’lerin gelişimi ve pazarlamasorunlarının çözümü E-pazarlama internet yoluyla anlayışı kapsamındaaraştırılmış ve KOBİ’lerin bilgi teknolojilerine bakış açısı ve bunlarınkullanımını etkileyen faktörler hakkında detaylı bilgiler verilmiştir.Yöntem; Konya Sanayi Bölgesi’nde (KOS) bulunan toplam 280küçük orta ölçekli işletmeden web sitesine sahip olan 172 işletmeyeulaşılmıştır. 95 işletmeden elde edilen anket verileri makalenin araştırmasafhasında kullanılmıştır.Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, bilişim teknolojisiniyüksek düzeyde kullanan ve yüksek düzeyde internet yoluyla satış performansına sahipişletmeler, daha iyi e-pazarlama performansı göstermektedir. E-pazarlama yapan KOBİ’lerin,yapmayan KOBİ’lere göre rekabet üstünlüğü sağladıkları görülmektedir. KOBİ’lerinweb sitesi kullanım amaçları yöneticilerin rekabet algılama düzeylerine göre farklılıkgöstermiştir. E-pazarlama performans faktörlerinin%46'sının e-pazarlamaperformans faktörleri ile ilişkili olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractObjectives: In this article, IT adaptation level by SME administrators, their e-marketing aims and the effect oftheir opinions about transition obstacles on e-marketing performance were investigated in the frame of theresearch model.Methods: This research is an exploratory, descriptive and causal research. In this study, exploratory,descriptive and causal researches were carried out. 172 enterprises located in the Konya Industrial Zone(KOS), which owns the WEB site, have been reached. The research is based on a screening model covering 120companies. 95 SME information that is appropriate in the survey was used. It was carried out by surveyingwith easy sampling method. A pilot application was made for the suitability of the questions in thequestionnaire with 10 firms selected by random sampling method.Results: According to the results of our research, businesses adept at IT use and maintaining high salesperformance via internet, have performed better at e-marketing. It was shown that, SMEs which adopted e-marketing achieved higher competitiveness compared to the SMEs who did not adopt. The e-marketing aimsof SMEs differed according to the level of managers' perception of competition. It is understood that 46% ofthe general purpose of e-marketing of SMEs is related to e-marketing performance factors. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKOBİen_US
dc.subjectBilişim Teknolojilerien_US
dc.subjecte-pazarlamaen_US
dc.subjecte-Ticareten_US
dc.subjectSMEen_US
dc.subjectInformation Technologyen_US
dc.subjectE-Marketingen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectE-Commerceen_US
dc.titleKONYA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ’NDEKİ KOBİLERİN E-PAZARLAMA UYGULAMALARIen_US
dc.title.alternativeE-MARKETING APPLICATIONS OF SMEs IN KONYA INDUSTRIAL ZONEen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage129en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster