Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOkumuş, Abdullah
dc.contributor.authorZulfugarova, Nargiz
dc.contributor.authorGüleç, Melike
dc.contributor.authorZaıd, Esraa
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:21Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/39222/441635
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/538974
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4109
dc.descriptionDergiPark: 441635en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractAmaç: Geleneksel bankalara alternatif olarakortaya çıkan ve bankacılık işlemlerinin İslami finans hükümlerine uygun olarakharmanlanmasını içeren katılım bankacılığının önemi her geçen gün artmaktadır.Bunun sonucu olarak katılım bankacılığı İslamiyetin yaygın olduğu ülkelerdışında dahi varlık bulmaktadır. Katılım bankacılığı faaliyetlerinin hızlanmasıve mevcut rekabetin üst seviyelere ulaşması karşısında katılım bankacılığınınfinansal konular dışında da incelenmesi gerektiği düşüncesiyle katılımbankacılığının pazarlama alanında nasıl ele alınması gerektiğine yönelikakademik çalışmaların sayısında artış görülmektedir.  Bu çalışma, pazarlama alanında katılımbankacılığı ile ilgili yapılan çalışmaları derlemekte, konuyla ilgili geniş birliteratür taraması sonucunda en fazla çalışılmış konuları ve bu çalışmalardaelde edilen bulguları aktararak katılım bankacılığı yazınına katkısağlamaktadır. Ayrıca, bu konuda geniş kapsamlı inceleme yapan ilk çalışma olmaözelliğini taşımaktadır. Yöntem: Katılım bankacılığında pazarlama alanında yapılan çalışmalara ilişkindetaylı bir literatür araştırması yapılmış, tarihsel süreç içerisinde hangikonuların ele alındığı ve hangi bulgulara ulaşıldığı tespit edilerek süreçincelemesi yapılmıştır. Bulgular: Literatür taraması sonucunda katılımbankacılığı ile ilgili yapılmış çalışmaların konu açısından çok geniş kapsamlıolarak ele alınmadığı görülmektedir. Söz konusu çalışmalarda, genellikletüketici tutumları, algılamaları, tercihleri, sadakati ve hizmet kalitesikonuları üzerinde durulduğu, bununla birlikte yalnızca tüketici grupları(Müslüman ve Gayrimüslim) ya da ülke bazlı bazı farklılıklara yer verildiğinisöylemek mümkündür. Bu bakımdan literatürde halihazırda da ele alınan konularaçısından büyük bir boşluk olduğu görülmektedir. Katılım bankacılığına yönelikgelecekte yapılacak çalışmalarda yaşam tarzı, algılanan risk, algılanan değer,marka değeri, marka güveni gibi birçok farklı konunun ele alınabileceği vefarklı araştırma modellerinin geliştirilebileceği değerlendirilmektedir. Buçalışma literatürdeki çalışmaları bir araya getirmekte, katılım bankacılığıliteratüründe var olan boşlukları göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKatılım bankacılığıen_US
dc.subjectTüketici tutumlarıen_US
dc.subjectHizmet kalitesien_US
dc.subjectTüketici tatminien_US
dc.titleKATILIM BANKACILIĞINDA PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALARA İLİŞKİN LİTERATÜR İNCELEMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster