Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan, Banu
dc.contributor.authorGirgin, Figen
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:02Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17339/ejovoc.97606
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5396/73200
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62657
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3957
dc.descriptionDergiPark: 73200en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractOne of the aim of preschool education is to improve creativity of children. Art education programmes have an important part to improve creativity. Art education bring to child, reasoning, improving creativity, problem solving, improving hand-eye coordination from childhood. In preschool term preschool teacher have an important role to improve creativity. Therefore, in this study, teachers sequence of art education, and methods and techniques that they use. 51 teachers are participants. They work in İstanbul Kadıköy and Beşiktaş, in 20132014 spring term (N=51). The percentage and frequency distributions were examined in terms of statistical techniques and the results of interwievs were examined with qualitative techniques. As a result, %76,5 of teachers give place to art activities everyday. % 52,9 choose painting activities. %47,1 use expression method. Also, teachers think that art education improves psychomotor skills and creativity, art education during undergraduate is inadequateen_US
dc.description.abstractOkul öncesi eğitiminin amaçlarından biri çocuğun yaratıcılığının geliştirilmesidir. Yaratıcılığın geliştirilmesinde sanat eğitimi programlarının önemli bir yeri vardır. Sanat; kişinin duygu ve düşüncelerini en iyi ifade ettiği bir yoldur. Sanat eğitimi insana çocukluktan başlayarak akıl yürütme, yaratıcılığını geliştirme, hayal kurma, problem çözme, el, zihin ve göz koordinasyonu geliştirme, gibi becerileri kazandırır. Okul öncesi dönemde çocuklarda sanatsal yaratıcılığı geliştirmede okul öncesi öğretmeninin rolü büyüktür. Bu nedenle bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin görsel sanat etkinliklerine programlarında yer verme düzeyleri ve bu etkinlikleri uygularken kullandıkları yöntemler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde, İstanbul ili Kadıköy ve Beşiktaş ilçelerinde görev yapan 51 okul öncesi öğretmeni katılmıştır (N=51). Öğretmenlere araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket uygulanmış, ayrıca öğretmenlerden 10 tanesi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Anketten elde edilen verilerin yüzde frekans dağılımlarına bakılmış, görüşmelerden elde edilen veriler ise, nitel veri analizi ile yorumlanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin %76,5 inin görsel sanat etkinliklerine her gün yer verdikleri, %52,9 unun en çok boyama çalışmalarını tercih ettikleri, ve %47,1 inin bu etkinliklerde anlatım yöntemini kullandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenler, görsel sanat eğitiminin çocukta psikomotor becerileri ve yaratıcılığı geliştirdiğini, lisans eğitimi boyunca aldıkları sanat eğitimi derslerinin yetersiz olduğunu düşünmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.identifier.doi10.17339/ejovoc.97606
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVirtual art educationen_US
dc.subjectpreschool teacheren_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectGörsel sanat eğitimien_US
dc.subjectokul öncesi öğretmenien_US
dc.subjectokul öncesi eğitimen_US
dc.titleOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRSEL SANAT ETKİNLİĞİ UYGULAMALARINI DEĞERLENDİRMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster