POLİTİK MARKA BAĞLILIĞI VE MARKA BAĞLILIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
Özet
Buçalışmanın temel amacı, politik pazarlama alanında siyasi partilere olan seçmenbağlılığını ortaya koyabilmek ve seçmenlerin marka bağlılığını etkileyenfaktörleri tespit ederek bu konuda ilgililere bilgi verebilmektir. Bu amaçlaTürkiye’de seçmenlerin politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyenfaktörler analiz edilemeye çalışılmıştır. Politik pazarlamada marka bağlılığını etkileyenfaktörleri belirlemek amacıyla ankete dahil edilen on beş ifade, Faktöranalizine tabi tutulmuş ve daha az faktör (dört faktör) altında toplandıklarıtespit edilmiş olup çalışmada Faktör 1: “Yenilik Arayışı Faktörü”, Faktör 2: “ Markaya Duygusal Yakınlık Faktörü”, Faktör 3: “ Marka İnancı Faktörü” ve Faktör 4: “ Marka Desteği Faktörü” olarak adlandırılmıştır. Yapılan korelasyon analizisonucunda politik marka bağlılığı ile marka bağlılığını etkileyen faktörlerarasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
Kaynak
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Cilt
7Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36665/307916https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/390432
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3896
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [335]