MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ ve MATEMATİK KAYGISI
Özet
Bu araştırmanın amacı Ahi Evran Üniversitesinin farklıMeslek Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinibazı demografik değişkenler açısından incelemektir.  Araştırmanın evreni2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde Ahi Evran Üniversitesinin farklıMeslek Yüksekokullarında birinci sınıfta öğrenim gören ve matematik dersinialan/almış 2236 öğrencinin tamamından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasıaşamasında araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu, Erol (1989)tarafından geliştirilmiş ve Bekdemir (2009)’in  Meslek Yüksekokulu öğrencilerininmatematik kaygılarını belirlemek için kullandığı toplam 45 sorudan oluşan Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken frekans,yüzde, t-testi, Varyans analizi, Bonferroni ve Games Howell testindenyararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; doğum tarihi, cinsiyet, mezun olunan okul türü, sınavla veya sınavsız yerleşme durumu, ailesininortalama aylık geliri ve algılanan matematik düzeyi değişkenlerine göreöğrencilerin matematik kaygı düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlıfarklılıkların olduğu, birinci veya ikinci öğretim olma durumu, anne-babamesleği, anne-baba tutumuna göre matematik kaygı düzeyleri arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this research toinvestigate the Maths anxiety levels of the students from the differentvocational high schools of Ahi Evran University in terms of some demographicvariants. The population of the study consist of 2236 freshman class studentswho are studying and reseived/reseiving Math class from different vocationalhigh school of Ahi Evran University in the Spring term of 2015-2016 AcademicYear. In this research "Personal Information Form" and"Mathematics Anxiety Scale" were used. "Personal InformationForm" developed by the researcher, "Mathematics Anxiety Scale"developed by Erol (1989) and used by Bekdemir (2009) to define Maths anxiety ofvocational high school students. Data were analyzed by frequency, percentage,t-test, variance analyze, Bonferroni and Games Howell test. There were differences between theMaths anxiety levels of the students in terms of date of birth, gender,graduated high school, family income level, open admission or entering by anexamination and Maths level they perceive themselves. There weren't differencesbetween the Maths anxiety levels of the students in terms of situation ofdaytime of evening education, profession of the father, profession of themother and parent attitude.
Kaynak
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Cilt
7Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36667/417370https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/461254
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3857
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [335]