KALECİK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Abstract
Buçalışmada meslek yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin çeşitli değişkenler ilebaşarı düzeyi bileşenleri arasındaki ilişki ve başarı düzeyini etkileyenetmenler analiz edilmiştir. Değişkenler program, yaş, cinsiyet, yerleştirilmeşekli, giriş yılı, mezuniyet yılı, yıllara göre önlisans/lisans programısayısıdır. Başarı düzeyi bileşenleri ise akademik başarı not ortalaması,öğrenim süresi ve ders tekrarıdır. 2002-2014 yılları arasında AnkaraÜniversitesi Kalecik MYO’daki Bahçe Tarımı, Peyzaj ve Süs Bitkileri, GıdaTeknolojisi ve Şarap Üretim Teknolojisi programlarından mezun olmuş 1034öğrenciye ait veriler, SPSS programında çapraz tablolar, ki-kare analizi, Ttesti ve F testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Farklı programlardaokuyan öğrenciler arasında not ortalaması bakımından anlamlı farklılıklarbulunmazken, öğrenim süreleri ve ders tekrarı bakımından farklılıklar tespitedilmiştir. Erkek öğrencilere göre kız öğrencilerin not ortalamaları yüksek,öğrenim süreleri kısadır. MYO’ya sınavla gelen öğrencilerin sınavsız geçişyapanlardan daha başarılı olduğu görülmektedir. Giriş yıllarına göre notortalamasına bakıldığında 2005 yılından itibaren bir düşüş söz konusudur. Enkısa öğrenim süresi 2002, en uzun öğrenim süresi ise 2011 yılı mezunlarınaaittir. Başarıyı artırmak için istekli ve başarılı öğrencilerin MYO’ları tercihetmelerinin sağlanması, sınavsız geçişin kaldırılması veya yenidendüzenlenmesi, okulların yeterli altyapıya kavuşturulması, okul-sektörişbirliğinin oluşturulması, öğretim elemanları ve teknik personelin nitelik venicelik bakımından yeterli hale getirilmesi gibi önlemlerin alınmasıgerekmektedir. In this study, the relationship betweenthe various variables and achievement levels of the components of thevocational school students and effects of the factors on the level ofsuccess were analyzed. Variables were listed as program,age, gender, placement type, entrance year, graduation year,  and the total number ofundergraduate/graduate program numbers according to year. The successlevel of academic achievement, learning time and lesson repeat were achievementslevel components. Data belongs to 1034 students that graduated between2002-2014 from Ankara University Kalecik Vocational School Horticulture,Landscape and Ornamental Plants, Food Technology and Wine Production Technologyprograms was assessed using cross tables, chi-square analysis, T test and Ftest analysis techniques with SPSS. Although it was notobserved significant differences in terms of grade point average betweenstudents in different programs, it was determined some differences in point oflearning time and lesson repeat. Female students compared to male students hadhigh grade point average and short learning time. It was observed that studentspassed the exam compared to students without university exam were moresuccessful. Academic grade averagewas decrease from 2005 according to the entry. While it was the shortest period of studyin 2002, the longest period of study was 2011. It was required to take measures such as willingand successful students ensuring the preferred vocational school to improveachievement, removing the direct pass or rearrangement, attaining adequateinfrastructure of schools, creation of school-industry cooperation, makingsufficient in terms of quality and quantity for technical staff and lecturer.
Source
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Volume
6Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36628/417010https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/460535
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3856
Collections
- Makale Koleksiyonu [335]