MARKA SADAKATİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ: TÜRKİYE BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA
Abstract
Tüketicilerinbelirli bir markayı düzenli ve tutarlı bir şekilde satın alma eğilimi olaraktanımlanan marka sadakati rekabetin yoğun yaşandığı pazarlarda işletmelererekabet avantajı sağlamaktadır. Müşteri sadakati, mal ve hizmet üretenişletmeler  için oldukça önemli ve çoktartışılan bir konu haline gelmiştir. Tüketicilerin ürün veya hizmetle ilgilideğerlendirmelerinde ve karar aşamalarında marka sadakati önemli bir rolüstlenmektedir. Bu nedenle marka sadakatini etkileyen faktörlerin belirlenmesiişletmeler açısından çok önemlidir. Çalışmada marka ve marka sadakatinin önemiincelendikten sonra tüketicilerin demografik özelliklerinin tüketicilerin markasadakatleri üzerinde nasıl bir etki yaptığının belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışmaya yönelik hazırlanan anket, İstanbul'da yaşayan ve sürekli  aynı beyaz eşya markasını kullanan 397 kişiyeuygulandı ve edit edildikten sonra kalan 347 anket analize tabi tutulmuştur.Frekans dağılımları, faktör analizi, güvenirlilik analizi ve  t-testi analizi yapıldı. Yapılan analizlersonucunda tüketicilerin demografik faktörlerinden cinsiyet ve medeni durumunmarka sadakati üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Brand loyalty, defined as thetendency of consumers buying a certain brand regularly and consistently,provides a competitive advantage to businesses in markets with severecompetition. Customer loyalty has become a highly important and discussed issuefor businesses providing goods and service. Brand loyalty plays an importantrole in evaluations and decisions of the consumers about a product or aservice. Therefore, identification of factors affecting brand loyalty is veryimportant for the businesses. The purpose of the study is to examine theimportance of brand and brand loyalty and determine what kind of effects thedemographical properties of the consumers have on brand loyalty of theconsumers. The survey prepared for the study was applied to 397 people livingin İstanbul and consistently using the same white appliances brand. Afterediting, the remaining 347 surveys were subjected to analysis. Frequencydistributions, factor analysis, reliability analysis and t-test analysis weremade. As a result of the analyses made, among the demographical factors ofconsumers, gender and marital status were effective on the brand loyalty wasreached as a result
Source
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Volume
7Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36665/417333https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/461166
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3847
Collections
- Makale Koleksiyonu [335]