PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ PROGRAMINDA BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Abstract
Çalışmada,Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı için Bologna süreci kapsamında hazırlananmüfredatların incelenmesi ve bu müfredatlardan yola çıkılarak bilgiteknolojilerinin bir bileşeni olan Bilgisayar Destekli Tasarım dersi ya daderslerinin etkin bir şekilde verilebilmesi amacıyla Karakuş ve Selim (2011)’inoluşturduğu modele göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda,Türkiye’deki biri vakıf, 24’ü kamu üniversitesi olmak üzere 25 farklıüniversitenin 27 farklı meslek yüksekokulunda; 27 Örgün Öğretim (ÖÖ) ve dört İkinci Öğretim (İÖ) olmak üzere toplam 31 adetPeyzaj ve Süs Bitkileri Programının müfredatlarından yararlanılmıştır. Bunlarında 23’ünün müfredatına ulaşılmış ve 22’sinin Bilgisayar Destekli Tasarım dersiniverdiği saptanmıştır. 12 meslek yüksekokulunun Bilgisayar Destekli Tasarımdersinin bir ders olarak verildiği modellere uygun olduğu, beş meslekyüksekokulunun da Bilgisayar Destekli Tasarım dersinin iki ders olarakverildiği modellere uygun olduğu ve beş meslek yüksekokulunun ise hiçbir modeleuygun olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak Bilgisayar Destekli Tasarımdersinin bir ders olarak verilmesi METEB müfredatına göre artış gösterirken,iki ders olarak verilmesi azalış göstermiştir. In this study,computer-aided design lessons in the Landscape and Ornamental Plants Programwere evaluated within the context of Bologna process. For this purpose, thecurriculums that were specifically prepared within the scope of Bologna processwere investigated and examined for their effectiveness in teaching according tothe Karakus and Selim’s Model (2011). In Turkey, there are 27 vocationalschools, which have Landscape and Ornamental Plants Programs. 4 of these 27vocational schools have their own evening education system. Therefore, all 31curriculums of Landscape and Ornamental Plants’ Programmes were targeted forthis study. 23 of these curriculums were collected. Out of these curriculums,it was found that 22 vocational schools providing Computer-aided Designlessons. The study showed that one computer-aided design lesson was given in 12vocational schools, which was suitable to the model and two computer aideddesign lessons were given in 5 vocational schools, which were also suitable toit. The other 5 vocational schools were not suitable to the model in question.As a result, according to the Curriculum of METEB, giving computer-aided designas a single lesson increased while giving it as two lessons decreased.
Source
Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)Volume
6Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/36628/416948https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/460441
https://hdl.handle.net/20.500.11857/3731
Collections
- Makale Koleksiyonu [335]