Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSeyhun, Selen
dc.contributor.authorKurtuldu, Günay
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:08Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.617630
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFMk5ETTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2218
dc.description.abstractMobil pazarlama faaliyetleri kapsamında sunulan mobil alışveriş uygulamaları, tüketicilertarafından yoğun olarak kullanılmaktadır.Bu bakımdan, tüketicilerin mobil alışverişuygulamalarınıkullanma kararı vermelerini etkileyenfaktörlerin belirlenmesi,işletmelerin söz konusu uygulamaları tüketicilerin ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirebilmelerine imkan sağlayacaktır. Bu doğrultuda, bu çalışmada, tüketicilerin mobil alışveriş uygulamalarını benimsemelerini etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında,Teknoloji Kabul Modeli(TKM)’ne algılanan eğlence, yenilikçilik, güven ve tatmin değişkenleri eklenerek genişletilmiş bir Teknoloji Kabul Modeli elde edilmekte ve oluşan model değerlendirilmektedir. Çalışmada, kolayda örnekleme ve yüz yüze anket yöntemleriile veri toplanmıştır.Elde edilen veriler;keşfedici faktör analizi, güvenilirlik analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, tatmin değişkeninin algılanan fayda, yenilikçilik ve güven değişkenleri tarafından pozitif şekilde etkilendiği; ayrıcaalgılanan fayda, tatmin, yenilikçilik ve güven değişkenlerinin davranışsal niyetdeğişkenini pozitif olarak etkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractMobile shopping applications offered in the context of mobile shopping activities are used intensively by consumers. In this respect, determining the factors that affect consumers’ decision to use these applications will enable businesses to develop these applications in line with the needs of consumers’. Accordingly, in this study, it is aimed to examine the factors affecting the adoption of mobile shopping applications by consumers. Within the scope of the study, an extended Technology Acceptance Model (TAM) is obtained by adding perceived enjoyment, innovativeness, trust and satisfaction variables to the Technology Acceptance Model and the resulting model is evaluated. Data were collected by using convenience sampling method and conducting face to face surveys method. The data obtained were analyzed by using exploratory factor analysis, reliability analysis, confirmatory factor analysis and structural equation modeling. As a result of the research, it was found that satisfaction variable is positively affected by perceived usefulness, innovativeness and trust variables; in addition, perceived usefulness, satisfaction, innovativeness and trust variables positively influences the behavioral intention variable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.26468/trakyasobed.617630
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleGENİŞLETİLMİŞ TEKNOLOJİ KABUL MODELİ BAĞLAMINDA MOBİL ALIŞVERİŞ UYGULAMALARININ BENİMSENMESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERen_US
dc.title.alternativeFACTORS AFFECTING THE ADOPTION OF MOBILE SHOPPING APPLICATIONS IN THE CONTEXT OF EXTENDED TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODELen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.startpage599en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage627en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster