Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Ertuğ
dc.contributor.authorNıkolayıdı, Urania
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:34Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-7655
dc.identifier.issn2149-4622
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18506/anemon.761859
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJeE1UZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2011
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, resmî kurumlarda görevli rehber öğretmenlerin okul yönetimine katılımdurumlarını belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kapsamında fenomenoloji desenikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 öğretim yılında İstanbul’da görevli 31rehber öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri 6 açık uçlu soru ile bireysel yüz yüzegörüşmeler yapılarak toplanmış ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarınagöre, rehber öğretmenlerin okul yönetimine katılımları yeterli görülmemektedir. Rehberöğretmenler, genellikle resmî toplantılar yoluyla okul yönetimine katılmaktadır. Rehberöğretmenlere göre, okul yönetimine katılım sorunların çözümü, iş birliği ve kararlara katılmabakımından gerekli ve önemlidir. Ancak bazı nedenlerle, rehber öğretmenler okul yönetimine etkiliolarak katılamamaktadır. Rehber öğretmenlerin okul yönetimine etkili katılımını sağlamak için,yasal düzenlemeler yapılması, rehberlik hizmetlerinin düzenlenmesi, çalışma koşullarınıniyileştirilmesi, yönetici ve öğretmenlerin eğitilmeleri faydalı olabilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the participation status of the school counselors working in official institutions to school management. In the research, phenomenology design was used within the scope of qualitative research method. The study group of the research consists of 31 school counselors working in Istanbul in the 2019-2020 academic year. The data of the research were collected by making individual face-to-face interviews with 6 open-ended questions and evaluated with content analysis. According to the results of the research, the participations of school counselors in school administration is not considered sufficient. School counselors usually participate in school management through formal meetings. According to the school counselors, participation in school management is necessary and important in terms of solving problems, cooperation and participation in decisions. However, for some reasons, school counselors cannot participate effectively in school management. In order to ensure effective participation of school counselors in school management, it may be beneficial to make legal arrangements, arrange of guidance services, improve of working conditions, training of managers and teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.18506/anemon.761859
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleOkul Yönetimine Katılım: Rehber Öğretmenler Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeParticipation in School Management: A Research on School Counseloren_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage1787en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.endpage1806en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster