Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMutlu, Ayfer
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:34Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.551112
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFME1qZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2010
dc.description.abstractHormonlar konusu fen eğitiminde önemli bir yere sahiptir.Eğitimin her kademesinde yer alan bu konu soyut kavramlardanoluşması sebebiyle öğrencileri ezbere yönlendirmekte veöğrenme sürecinde becerilerini kullanmalarını kısıtlamaktadır.Bu sebeple hormonlar konusunun öğreniminde öğrencilerinbecerilerini kullanmalarına ve geliştirmelerine imkân sağlayanetkinlikler önem arz etmektedir. Sunulan çalışmada hormonlarkonusunda işbirlikli öğrenme yaklaşımın iki farklı tekniği olanTakım-Oyun-Turnuva ve Birleştirme tekniklerine dayalıgerçekleştirilen etkinliklerin üniversite öğrencilerinin sorgulamabecerilerine etkisinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçlaöğrenciler Grup-1 (N=23) ve Grup-2 (N=29) olmak üzere ikigruba ayrılmıştır. Grup-1’de Takım-Oyun-Turnuva, Grup-2’deise Birleştirme tekniği kullanılmıştır. Uygulamalar 9 hafta sürmüşve veri toplama amacıyla uygulamalardan önce ve sonra olmaküzere Sorgulama Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Bulgulara göre,grupların ön test ve son test puanları arasında anlamlı gelişmebulunurken, son test puanları arasında anlamlı farklılık tespitedilmemiştir. Elde edilen sonuçlara göre her iki tekniğin deöğrencilerin sorgulama becerilerini geliştirdiği fakat aralarındaanlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractHormones have an important place in science education. This issue is memorized by the students and it also makes a challenge to use their skills because it consists of abstract concepts. For this reason, activities that provide students to use and improve their skills have great importance. In the present research, a comparison of the impact of two different techniques of cooperative learning approach, which were team-game-tournament and jigsaw, on undergraduates’ inquiry skills in the context of hormones issue was conducted. For this purpose, participants were assigned to Group-1 (N=23) and Group-2 (N=29). Team-game-tournament was used in Group-1 and jigsaw was conducted in Group-2. Treatment was accomplished during nine weeks and the Inquiry Skills Scale was used before and after the instructions for data collection. According to the results, there was significant improvement between students’ pre- and post-tests. However, the post-test scores of groups were not significantly different. It was concluded that both techniques improved students' inquiry skills but there was no difference between them.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.551112
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleÖğrencilerin Sorgulama Becerilerine Yönelik Bir Karşılaştırma Araştırması: Takım-OyunTurnuva ve Birleştirme Tekniklerien_US
dc.title.alternativeA Comparative Research for Students’ Inquiry Skills: Team-Game-Tournament and Jigsawen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage139en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorMutlu, Ayfer


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster