MESLEKİ İNGİLİZCE I DERSİNİN SÜREÇ BOYUTUNUN KATILIMCI ODAKLI DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMI İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Kırklareli Üniversitesi LüleburgazUygulamalı Bilimler Yüksek Okulu, Bankacılık ve Finans Programıbünyesinde sunulan Mesleki İngilizce I dersinin süreç boyutunu,katılımcı odaklı yaklaşımla değerlendirmektir. Amaçlı örneklemeyaklaşımlarından, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ilegerçekleştirilen araştırmanın örneklemini dersin paydaşları olanyabancı diller bölüm başkanı, Bankacılık ve Finans programı öğretimüyesi, dersin yürütücü öğretim görevlisi ve 2018-19 Eğitim-Öğretim yılıGüz döneminde dersi alan altı Bankacılık ve Finans programı üçüncüsınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel araştırma desenlerinden durumçalışması yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracıolarak, araştırmacı tarafından paydaşlar için ayrı olarak hazırlanan yarıyapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Öğrencilerle yapılanodak grup görüşmesi sonucu elde edilen veriler içerik analizi tekniği ileanaliz edilmiş, öğrencilerin dersin süreç boyutuna ilişkin görüşleri“dersin öğretimindeki sorunlar”, “dersin etkililiğini arttıran faktörler” ve“dersin iyileştirilmesine dair öneriler” olarak üç kategori altındagruplanmıştır. Öğrencilere göre Mesleki İngilizce I dersininöğretimindeki başlıca sorunlar “İngilizce altyapısının yetersiz olması” ve“dersi geçmeye odaklanmaktır”. Öğrenciler dersin etkililiğini arttıranbaşlıca faktörün “öğretmenin dersi sevdirmesi” olduğunu ifadeederlerken, dersin iyileştirilmesine yönelik olarak “yurt dışı öğrencideğişim programlarından faydalanılması” ve “dersin, meslek alanındankişilerin katılımı ile desteklenmesi” önerilerinde bulunmuşlardır.Öğrencilerin dersin süreç boyutuna ilişkin görüşleri, dersin diğer paydaşları olan yabancı diller bölüm başkanı, dersi yürüten öğretimgörevlisi ve Bankacılık ve Finans programı öğretim üyesinin görüşleri ileberaber tartışılmıştır. The aim of this research is to evaluate the process dimension of the vocational English I course offered by the Banking and Finance Department of Luleburgaz Applied Sciences School of Kirklareli University with the participatory evaluation approach. The sample of the research, which was carried with convenient sampling method from purposive sampling methods, was composed of related stakeholders of the course, namely the head of foreign languages department, the lecturer of the course, the faculty member of the Banking and Finance department, and six third grade students taking the course during the Fall Semester 2018-19. In this case study research, semi-structured interview forms which were prepared for each stakeholder separately by the researcher were used as the data collection tool. The data obtained from the focus group interviews with the students were analyzed by the content analysis technique and students’ views about the process dimension of the course were grouped under three categories as “problems with the teaching of the course”, “factors increasing the effectiveness of the course” and “suggestions for improving the course”. According to the students, main problems with teaching of the vocational English I course are “the lack of fundamental English knowledge” and “focusing on passing the course”. While the students stated that the main factor increasing the effectiveness of the course is “the teacher who makes the course loveable”, they made the suggestions of “benefiting from student exchange programs” and “supporting the course with people from the business sector” for improving the course. These views of the students about the process dimension of the course were discussed together with the views of other stakeholders, the head of foreign languages department, the lecturer of the course and the faculty member from Banking and Finance department.
Source
Turkish Studies - Educational SciencesVolume
14Issue
3URI
https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22788https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjNE1EUTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/2000