Türk Yükseköğretim Kurumlarının Etkinlik Analizi: Stokastik Sınır Model
Abstract
Yükseköğretim kurumlarının etkinlik analizleri özellikle son yirmi yılda, etkinlik analiziliteratüründe merkezi bir araştırma alanı haline gelmiştir. Türkiye’de de yükseköğretim kurumlarınınetkinliklerine ilişkin çalışmaların sayısının bu dönemde arttığı görülmektedir. Türkiye’dekiyükseköğretim kurumlarının etkinlik ölçümlerinin neredeyse tamamının parametrik olmayan birteknik olan Veri Zarflama Analizi (VZA) yöntemiyle yapıldığı görülmektedir. Etkinliğe ilişkinparametrik bir yöntem olan Stokastik Sınır Analizinin (SSA) kullanımının ise oldukça az olduğugörülmektedir. Bu çalışma, VZA yönteminin aksine SSA yöntemini kullanarak Türkiye’deki 91 devletve 25 vakıf üniversitesinin maliyet etkinliklerini 2010-2011 ve 2014-2015 eğitim ve öğretim döneminikapsayan 5 yıllık süre için incelemektedir. Analiz Cobb-Douglass maliyet fonksiyon formukullanılarak gerçekleştirilmektedir. SSA analiz sonuçları, yükseköğretim kurumlarınınperformanslarının %50’den %90’a kadar dağınık olduğunu göstermektedir
Source
SosyoekonomiVolume
28Issue
44URI
https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2020.02.16https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjek16TTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/1992