Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozkanat, Esra
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:27Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2667-5811
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.595111
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMk1qSXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1958
dc.description.abstractSosyal medya, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar için çok sayıda paydaşa hızlı, verimli vehalka açık bir şekilde ulaşması için elverişli bir iletişim platformudur. STK’lar, sosyalmedya aracılığıyla, belirlenen hedef için diyaloğu etkin bir şekilde güçlendirerek hedefeilerlemeyi kolaylaştırmaktadır. Sivil toplum kuruluşlarının (STK) sosyal medyayıetkin şekilde kullanmaya başlamaları bu alanı incelenmesi gereken bir mecrayadönüştürmüştür. Sosyal medyanın ilişki kurma, kendini özgürce ifade etme, paydaşkazanma, hedef kitleye kolayca erişme gibi sunduğu çeşitli imkânlar, her geçen günkullanım alanını genişletmesine neden olmaktadır.Bu çalışmada, sivil toplum kuruluşlarının stratejik iletişim ve ilişki kurma stratejileribağlamında sosyal medya kullanımları incelenmiştir. Türkiye’nin en eski STK’larındanYeşilay’ın Facebook sayfasında bir yıl süreyle paylaşılan gönderiler içerik analizi yöntemiile kategorilere ayrılmıştır. Bu ana kategoriler; Bağımlılıkla ilgili paylaşımlar Sigarave tütün bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı, alkol ve maddebağımlılığı, kumar bağımlılığı ve tüm bağımlılıkları ortak ele alan paylaşımlardır) veDiğer paylaşımlardır (Bağış ve Gönüllülük Çağrısı, Sağlıklı yaşam, Genel Duyurular, Sporve Sanat). Çalışmada ayrıca Yeşilay’ın ilişki kurma stratejileri olan “açıklık”, “bilgi yayma”ve “katılım” bileşenleri incelenmiştir. İlişki kurma bileşen analizinin sonuçları, YeşilayTürkiye Facebook sayfasının “katılım” ve “bilgi yayma” bileşenini tam olarak yerinegetirdiğini göstermiştir. İçerik analizi sonucunda ise Yeşilay Türkiye Facebook sayfasınınen çok hedef kitlelerine faaliyetlerini duyurma amaçlı kullandığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractSocial media provides a communication platform for non-profit organizations (NPO) to reach a large number of stakeholders quickly, efficiently and publicly. NPOs make it easier to strength dialogue effectively through social media. The fact that non-governmental organizations started to use social media effectively turned this field into a medium to be examined. The various opportunities offered by social media such as establishing relationships, expressing oneself freely, gaining stakeholders, and easily reaching the target audience causes expanding its usage area day by day. In this study, the use of social media in the context of strategic communication and engagement strategies of non-governmental organizations was examined. Shared posts that are shared in a one-year period are divided into categories by content analysis method. These main categories are; Addiction related posts (cigarette and tobacco addiction, social media addiction, technology addiction, alcohol and drug addiction, gambling addiction and all addictions together) and Other posts (Call for Donations and Volunteers, Healthy Living, General Announcements, Sports and Arts). In addition, engagement strategies of Yeşilay were examined in the context of “disclosure”, “information dissemination” and “involvement”. Engagement components have shown that Facebook account “participation” and “information dissemination” component were fully used. As a result, the content analysis has shown that Yeşilay Turkey Facebook page was mostly used in order to announce their activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17680/erciyesiletisim.595111
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleSivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Medyada İlişki Kurma ve İletişim Stratejileri: Yeşilay Türkiye Facebook Sayfası Örneğien_US
dc.title.alternativeCommunication and Engagement Strategies of NPO’s on Social Media: The Case of The Green Crescent Turkey Facebook Pageen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorBozkanat, Esra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster