Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEryılmaz, Enes
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:27Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1303-9199
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33415/daad.632045
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMk9ESTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1956
dc.description.abstractBu çalışmada medrese modelinin kavramsal çerçevesi ve karakteristik özellikleriçıkarılarak modelin genel hatları ortaya konulmuş ve bir yükseköğretim modeliolarak medresenin kavramsal ve kurumsal yapısı gösterilmiştir. Bunun için araştırmada tümevarım yöntemi kullanılmıştır. Ardından medrese modelinden günümüz yükseköğretim kurumlarına bakılarak eksiklikler tespit edilmiş ve bu eksiklikleri giderebilmek için eğitim politikaları önerilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmada, günümüz yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim-araştırma faaliyetlerini bir arada yürütmesi, öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğini artırması,öğrenci ve öğretim üyelerinin temel ihtiyaçlarını karşılaması, kapsamlı kütüphaneler oluşturması, öğrenme ve öğretme hürriyetini artırması, fırsat eşitliğini gerçekleştirmesi, özel, bağımsız, esnek ve dinamik bir yapıda olması gerektiği ortayakonulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the conceptual framework and characteristic features of madrasa model are inducted to outline it; and the conceptual and institutional structure of madrasa as a higher education model is shown. To that end, the inductive method is used in this research. Then, the deficiencies are observed by looking today's higher education institutions through the lens of madrasa model and the following educational policy suggestions are given to overcome these deficiencies. As a consequence, in this paper it is put forward that today's higher education institutions should carry out education-teaching-research activities together, increase student and faculty mobility, fulfill basic needs of faculty and students, provide comprehensive libraries, enhance the freedom to learn and freedom to teach, realize equality of opportunity, have a private, independent, flexible, and dynamic structure.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDinbilimleri Akademik Araştırma Dergisien_US
dc.identifier.doi10.33415/daad.632045
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleBİR YÜKSEKÖĞRETİM MODELİ OLARAK MEDRESE VE GÜNÜMÜZ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINA YÖNELİK ÇIKARIMLARen_US
dc.title.alternativeMadrasa As A Higher Education Model And Its Implications For Today's Higher Education Institutionsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage298en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosWOS:000522754100009en_US
dc.institutionauthorEryılmaz, Enes


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster