Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTokatlı, Cemre
dc.contributor.authorBaşarangil, İlke
dc.contributor.authorMetin, Taki Can
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:00Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2020.542
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZNE1EWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1652
dc.description.abstractBu araştırmada Uluslararası Şile Bezi Kültür ve Sanat Festivali’ne katılan yerel halkınfestival etkilerine yönelik algıları, algıladıkları değer, memnuniyet ve sadakatleriölçülmüştür. Araştırmada festivale katılan 97 yerli halk ile yüz yüze anket uygulamasıyapılmıştır. Kolayda örnekleme metoduna başvurulmuştur. Veriler için frekans veyüzdelerden, ortalamalardan faydalanılmış ve güvenirlilik testleri uygulanmıştır. Festivalkatılımcılarının demografik özellikleri arasında büyük çoğunluğunun erkek, lise düzeyindeeğitimli, 25-45+ yaş düzeyinde, öğrenci, turizm ve kamu çalışanlarından oluşmaktadır. Buyerli halk, 16 yıldan fazla bir süredir Şile’de yaşamaktadır. Ayrıca festival etkiunsurlarından “Toplum Gururu” en yüksek ortalamaya sahip değişkendir. Diğer önemli birbulgu ise yerel halk, festivali para, zaman ve enerji harcamaya değer olduğunu ifade ederekfestivale yönelik algıladıkları değeri belirtmiştir. Yerli halkın önemli kısmı festivaldenmemnuniyet duymakta ve festivale tekrar katılmayı düşünmektedirler.en_US
dc.description.abstractIn this research, the perception of the local people who participated in the International Şile Cloth Culture and Art Festival and their perceived value, satisfaction and loyalty were tried to be measured. In this research, face to face questionnaires were applied to 97 local people who participated in the festival. Easy sampling method was used. For data, frequencies and percentages, averages were used and reliability tests were applied. Among the demographic characteristics of the festival participants, most of them are male, high school educated, 25- 45+ age group, students, tourism and public employees. These indigenous people have lived in Şile for more than 16 years. In addition, “Community Pride”, one of the festival influences, has the highest average. Another important finding is that local people stated that the festival is worth spending money, time and energy and stated the perceived value for the festival. The majority of the local people are pleased with the festival and are planning to attend the festival again.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2020.542
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleYerel Halkın Festival Etkilerine Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeAn Investıgatıon on the Evaluation of Perceptions on the Festival Effects of Local Publicen_US
dc.typearticle
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record