GASTRONOMİK ÇEKİCİLİKLERİN DESTİNASYON MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Abstract
Bu çalışmanın amacı, turistlerin deneyimledikleri gastronomik çekiciliklerin destinasyondan duydukları memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ve gastronomik çekiciliklerle destinasyon memnuniyeti arasındaki ilişkide gastronomi motivasyonun düzenleyici etkisini Edirne ili örneğinde incelemektir. Araştırmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri Mayıs 2018’in ilk haftasında Edirne’de düzenlenen Hıdrellez ve Kakava Şenlikleri’ne katılmış 384 yerli turist üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracında ele alınan destinasyonun gastronomik çekicilikleri ve destinasyon memnuniyetine ilişkin algıları belirlemek amacıyla daha önceden geçerliliği ve güvenirliliği test edilmiş ölçekler, gastronomi motivasyonunu düzeyinin belirlenmesi amacıyla ise araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ifadeler kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre özgün ve tanınmış gastronomik çekiciliklerin destinasyon memnuniyeti üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu belirlenmiş, fiyat & performansa yönelik gastronomik çekiciliğin destinasyon memnuniyeti üzerindeherhangi bir etkisine rastlanmamıştır. Diğer taraftan gastronomik çekicilikler ile destinasyon memnuniyeti arasındaki ilişkide gastronomi motivasyonunun düzenleyici bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. The aim of this study is to determine the effectof gastronomic attractionsexperienced by tourists on destination satisfaction,and to examine the moderatingeffect of gastronomy motivation in the relationship between gastronomic attractionsand destination satisfaction in the case of Edirne in Turkey. Quantitative research design was used in the study. The data of the research were collected from 384 local tourists who participated in the Hıdrellez and Kakava Festivals in Edirne during thefirst week of May in 2018. In order to determine the perceptions of tourists toward gastronomic attractionsand destination satisfaction previously validated scaleswere utilized.In order to measuregastronomymotivationof the tourists, itemsdeveloped by the researchers were used. According to the results of the study, it has beendetermined that the unique and reputed gastronomic attractionshad a positive effect on destination satisfaction, and no effect of price & performance on destination satisfaction was found. On the other hand, it has been determined that gastronomic motivation has no moderationeffect on the relationship between gastronomic attractionsand destination satisfaction.
Source
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
22Issue
1URI
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.621544https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFMk16RXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/1644