SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN YAŞLILIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞ VE TUTUMLARININ BELİRLENMESİ
Abstract
Amaç: Bu araştırma, sağlık yüksekokulu öğrencilerinin yaşlılıkla ilgili görüş ve tutumlarını belirlemek amacıylayapıldı.Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı Güz döneminde Kırklareli Üniversitesi SağlıkYüksekokulu hemşirelik, ebelik, çocuk gelişimi, beslenme ve diyetetik, sağlık yönetimi bölümlerinde öğrenimlerinedevam 1237 öğrenci oluşturdu. Verilerin analizinde frekans analizi, tanımlayıcı istatistikler (ortalama ve standartsapma), varyans analizi ve bağımsız örneklem t-testi kullanıldı (p<0.05).Bulgular: Yaş ortalaması 20.24±1,924 olan öğrencilerin %82.4’ü kızdır. Öğrencilerin yaşlılara yöneliktutumlarının öğrenim gördükleri bölüm (p=0.002) ve sınıfa (p=0.026) göre istatistiksel olarak anlamlı olduğusaptandı. Öğrencilerin yaşlılığa yönelik tutumlarının (155.92) olumlu olduğu tespit edildi.Sonuç: Çocuk gelişimi öğrencilerinin yaşlılığa yönelik tutumları diğer bölümlerdeki öğrencilere göre daha yüksekdüzeyde olduğu belirlendi. Araştırmaya katılan öğrencilerin babalarının eğitim seviyesi yükseldikçe yaşlılığayönelik tutumun olumlu düzeyde arttığı saptandı. Öğrencilerin özellikle klinik yaşlı bakım ortamlarındabulunmaları sağlanarak, yaşlı bireylerle çalışmayı tercih etmesi için stratejiler geliştirilmesi önerilir. Aim: This research, has been made in type in order to school of health students’ views and attitudes about ageism. Methods: The sample of the study consisted of 1237 students attending Kırklareli University School of Health nursing, midwifery, child development, nutrition and dietetics, health management departments in 2015-2016 Education-Training Year. In the analysis of the data, frequency analysis, descriptive statistics (mean and standard deviation), variance analysis and independent samples t-test were used (p<0.05). Results: 82.4% of students whose average age is 20.24±1.924, are girls. It was detected that Students' attitudes towards the old people, statistically significant changed according to department (p=0.002) which they are educated and their class (p=0.026). It was determined that students’ attitudes toward aging (155.92), are positive. Conclusion: It was determined that Child development department students’ attitudes towards old people were higher level than the students from the other departments. It was determined that, attitudes toward aging increased in a positive way with an increase in their fathers’ education level. It is recommended that strategies be developed for students to choose to work with older individuals, especially by ensuring that they are in clinical aged care settings.
Source
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri DergisiVolume
23Issue
2URI
https://doi.org/10.17049/ataunihem.455768https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZM09Ua3lNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/1619