Kitlesel Fonlamada Başarı Faktörleri: Türkiye'de Ödül Bazlı Kitlesel Fonlama Projelerinin Durumu
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2019Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Şahinoğlu, E. (2019). Kitlesel Fonlamada Başarı Faktörleri: Türkiye'de Ödül Bazlı Kitlesel Fonlama Projelerinin Durumu. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Özet
Kitlesel fonlama, yüksek sayıda yatırımcının, internet üzerinde gerçekleştirilen kampanya süresince proje sahiplerine verdiği fon desteği karşılığında, ödül, faiz geliri veya hisse payı elde ettiği, alternatif bir fonlama yöntemidir. Geleneksel finansman yöntemleriyle fona erişimde zorluk yaşayan girişimciler, sosyal proje sahipleri ve çeşitli alanlarda değer yaratmayı amaçlayan bireylerce dünya çapında kullanım hacmi gittikçe artmaktadır. Arzulanan fon hedefine ulaşabilen proje sayısının düşük olduğu Türkiye'de, kitlesel fonlamanın başarılı sonuçlanma şartlarına dair çalışma bulunmamaktadır. Bu tez çalışması, "Türkiye'de ödül bazlı kitlesel fonlama kampanyalarının başarısını etkileyen faktörler nelerdir?" sorusuna yanıt arayarak teorik çerçevede kitlesel fonlama başarı kriterlerini betimleme amacı gütmekte ve pratik çerçevede başarılı bir kitlesel fonlama kampanyası yürütmek için potansiyel proje sahiplerine yol gösterici olmayı ummaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'deki ödül bazlı kitlesel fonlama platformlarında başarılı bir kampanya yürütmüş ve toplamda 2.070 destekçiden 532.178 ? fon elde etmiş 16 proje sahibi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş; toplanan veriler, nitel veri analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın bulguları, makul bir fon hedefi ve kampanya süresi belirleyen; proje sayfasında samimiyet vurgusu içeren görsellere ve metne yer veren; destek miktarlarını çeşitlendiren; sosyal ağları ile etkileşimde olan; kampanya süresince çeşitli kanallardan hedef kitleye yönelik kampanya tanıtımını ve gerekli hatırlatmaları yapan; kitlesel fonlama hakkında bilgili proje sahiplerinin, başarılı bir kampanya süreci geçirdiğini göstermektedir. Crowdfunding is an alternative funding method, where a large number of investors financially support project owners during an online campaign, in return for a reward, an interest income or a portion of shares. It is increasingly being used around the world by entrepreneurs, social project owners and individuals aiming to create value within various sectors, who are experiencing difficulty in gaining access to finance through traditional methods. In Turkey, where the number of projects reaching the desired funding goal is low, research is lacking regarding the conditions for a successful completion of a crowdfunding campaign. Searching for an answer to the question of "What are the factors affecting the success of reward-based crowdfunding campaigns in Turkey?", this thesis attempts to conceptually describe the crowdfunding success factors and to practically provide guidelines for potential project owners to run a successful crowdfunding campaign. In this study, semi-structured interviews were held with 16 project owners who experienced a successful campaign on reward-based crowdfunding platforms active in Turkey and obtained in total 532.178 ? from 2.070 backers. The collected data were analyzed using qualitative data analysis. According to the findings of the study, knowledgeable project owners who determine both a reasonable funding goal and an appropriate campaign duration; use visuals and text that convey a sense of sincerity on their project page; diversify backing amounts; interact with their social networks; conduct promotional activities through various channels to reach target audience and provide updates, experience a successful campaign process. Keywords: Crowdfunding, Success Factors, Reward-based Crowdfunding
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [311]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: