Yeşil Pazarlama Kapsamında Tüketicilerin Organik Gıda Tercihlerinin İncelenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2019Metadata
Show full item recordCitation
Sancaktar Meral, G. (2019). Yeşil Pazarlama Kapsamında Tüketicilerin Organik Gıda Tercihlerinin İncelenmesi, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Abstract
Organik tarım, üretimin belli kurallar ve denetim altında yapıldığı için güvenli olan ve geleneksel tarımın aksine kimyasal ilaç ve gübrelerin kullanılmadığı sağlığa ve çevreye olumsuz etkisi olmayan bir üretim şeklidir. Ürün olarak bu tür tarımsal faaliyet sonucu ortaya çıkan organik gıdaların gerek üreticiler gerekse tüketiciler açısından birçok bakımdan avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Bu özellikleri bakımından tüketiciler tarafından tercih edilebilirliklerinde farklılıklar meydana gelmektedir. Çalışmada tüketicilerin organik gıda satın alma niyetleri incelenmesi amacı ile anket çalışması yapılmıştır. Yapılan anket çalışmasında satın alma niyetlerini etkileyen faktörler incelenmiştir. Bu faktörlerin satın alma niyetinde etkisinin olup olmadığı analiz edilmiştir. Organik gıda satın alma niyeti üzerinde sağlık bilinci, fayda-inanış, gıda güvenliği, çevre bilinci faktörlerinin etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Demografik özelliklerin tamamının organik gıda satın alma niyeti üzerinde etkisinin olmadığı saptanmıştır. Organic agriculture is a form of production that is safe due to production under certain rules and supervision and has no negative effect on health and environment where chemical drugs and fertilizers are not used as opposed to traditional agriculture. The organic foods produced as a result of this kind of agricultural activities have many advantages and disadvantages in terms of both producers and consumers. In terms of these properties, differences in their preferability by consumers occur. In this study, a survey was conducted to examine the consumers' intention to buy organic food. In the survey study, factors affecting purchasing intentions were examined. The effects of these factors on the intention to purchase were analyzed. It has been determined that the effects of health awareness, benefit-belief, food security, environmental awareness factors on the intention of buying organic food. It was determined that all of the demographic characteristics had no effect on the intention to buy organic food.
Collections
- Tez Koleksiyonu [311]
The following license files are associated with this item: