Son Tüketicilerin Değer Bilinci ve Fiyat-Kalite İlişkilerinin İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi: Kırklareli İlinde Bir Araştırma
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2017Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Dülgeroğlu, İ. (2017). Son Tüketicilerin Değer Bilinci ve Fiyat-Kalite İlişkilerinin İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi: Kırklareli İlinde Bir Araştırma. Kırklareli Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 53-63.Özet
Fiyatlama önemli bir pazarlama enstrümanıdır ve fiyatın tüketici tarafından algılanması pazarlama çıktılarını doğrudan etkiler. Bilimsel literatürdeki çalışmalarda fiyat algılaması boyutları faktör yapıları ile ortaya konmasına rağmen satın almaya etkisi yeterince analiz edilmemiştir. Bu çalışmanın amacı fiyatlama algısının boyutlarından olan değer bilinci ve fiyat kalite ilişkisinin internetten satın alma ile ilişkisini ortaya koymaktır. Kırklareli’nde yüz yüze anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Örnekleme yöntemi kolayda örneklemedir. Yapısal eşitlik modellemesi analizi ile değer bilinci ve fiyat kalite ilişkisinin internetten satın almaya etkileri ortaya konmuştur. Analiz sonuçlarına göre değer bilinci ve fiyat kalite ilişkisi internetten satın alma davranışı ile pozitif ilişki göstermektedir.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [443]
- Makale Koleksiyonu [193]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: