Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayraktar, Uğur
dc.date2019-04-16
dc.date.accessioned2019-04-16T11:36:20Z
dc.date.available2019-04-16T11:36:20Z
dc.date.issued2017-09-15
dc.identifier.citationBayraktar, U. (2017). Konaklama İşletmelerinde Çalışanlara Yönelik Rekreatif Faaliyetlerin Çalışanların İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığına Olan Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/841
dc.description.abstractGloballeşen dünyada işletmelerin daha da rekabetçi bir hale dönüşmesi işletmeleri farkındalığı yakalamaya itmektedir. Günümüzde hizmet sektörü bu farkındalığı yakalamak adına kişilerin duygularına ve davranışlarına dokunmayı amaçlamaktadır. Bu amaç işletmelerin hem iç müşterilerine (çalışanlarına) hem de dış müşterilerine karşı bağlılığı kazandırmaktadır. Çalışanlarına değer veren işletmeler, çalışanlarının hem işlerinde tatmin olmasını hem de örgütlerinde bağlı olmasını sağlamaktadırlar. Çalışanların boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendiren işletmelerde iş tatmininin ve örgütsel bağlılığın artacağı düşünülmektedir. Çalışmada ilk olarak kavramlar ile ilgili literatür çalışması yapılmıştır. Bu bağlamda; ilk bölümde örgütsel bağlılık ve iş tatmini kavramı, ikinci bölümde rekreasyon kavramı detaylı bir şekilde incelenmiş konu ile ilgili araştırmalar ortaya koyulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümü, örgütsel bağlılık, iş tatmini ve rekreatif faaliyetler arasındaki etkiyi belirlemek amacı ile turizm sektöründe yer alan konaklama işletmelerinde bulunan çalışanlara yönelik uygulama çalışmasından oluşmaktadır. Uygulamada veriler anket aracılığıyla elde edilmiş ve rekreatif faaliyetleriyle iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasındaki etkisinin olup olmadığının tespiti için regresyon analizinden faydalanılmış ve yapılan analiz sonucunda rekreatif faaliyetlerinin iş tatmini boyutları üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu ve örgütsel bağlılık boyutları üzerinden v sadece devam bağlılığı üzerinde negatif yönde etkisinin olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn the globalizing world, businesses becoming more competitive push businesses to gain awareness. Today, the service sector aims to touch the emotions and behaviors of people in order to capture this awareness. This purpose enterprise and internal customers (employees) and external customers reinforces commitment towards. Businesses that value their employees ensure that their employees are both satisfied with their work and are connected in their organizations. It is thought that job satisfaction and organizational commitment are increased in enterprises that best evaluate employees' leisure time. In the study, literature studies about concepts were done first. The first section review the concept of organizational commitment and job satisfaction, the second section reviews the concept of recreation detail. The third part of the study consists of an application for the purpose of determining the relationship between organizational commitment, job satisfaction and recreational activities and the employees working in accommodation businesses in the tourism sector. Regression analyzes were used to determine whether there was an interaction with commitment and commitment to managed organizations, and positive constructive engagement and organizational commitment dimensions on recruitment-related satisfactory dimensions as a result of vii structuring analyzes were determined to have a negative effect only on continuing commitment.
dc.language.isotur
dc.publisherKırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖrgütsel Bağlılık
dc.subjectİş Tatmini
dc.subjectRekreasyon
dc.subjectRekreaktif Faaliyetler
dc.subjectKonaklama İşletmesi Çalışanları
dc.titleKonaklama İşletmelerinde Çalışanlara Yönelik Rekreatif Faaliyetlerin Çalışanların İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığına Olan Etkisi
dc.title.alternativeWor Work Of The Employees of Recreational Activities for Employees in the Accommodation Businesses and its Effect on Satisfaction, Organizational Commitment
dc.typemasterThesis
dc.department[KLÜ]
dc.relation.publicationcategoryTez


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess