dc.contributor.author | Yaşar, Hakan | |
dc.date | 2019-04-15 | |
dc.date.accessioned | 2019-04-16T06:44:41Z | |
dc.date.available | 2019-04-16T06:44:41Z | |
dc.date.issued | 2017-02-16 | |
dc.identifier.citation | Yaşar, H. (2017). Yavuz Turgul'un Eşkıya Filmindeki Türküler Üzerine Yapısal Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/824 | |
dc.description.abstract | Sinema türünün tüm örneklerinde olduğu gibi Yavuz Turgul'un Eşkıya filminde yer alan türkülerin ve diğer ses unsurlarının da olay örgüsünden ayrı düşünülmemesi türküler ve tüm ses unsurlarının filmin anlamlandırılmasındaki etkisini, işlevini, kullanım amacını, hangi kesitin hangi ayrımında hangi enstrümanla hangi duygunun aktarımında yer aldığı, kimliği, yöresi ve ses unsurlarını meydana getiren Erkan Oğur, Kazancı Bedih ve Alvarlı Efe'nin özellikleri ile senaryodaki olay örgüsü etkileşimini incelemeyi gerektirmektedir. Yapısalcı kuram tekniklerinden kesitleme yöntemiyle incelenen çalışmamızdaki amacımız filmde yer alan türküleri ve bununla birlikte ilgili kesitlerin anlamlandırılmasında etkili olduğunu düşündüğümüz diğer ses unsurlarını tespit etmeyi amaçladık. Amacımız doğrultusunda tespit ettiğimiz ses unsurlarının kesitlerin anlamlandırılması ve yorumlanmasındaki etkisini, kullanım şeklini, ayrımlardaki işlevini, duygunun seyirciye aktarımda görüntü ve sinemada kullanılan tüm teknik özelliklerden daha etkili olduğunu, filmin Türk sinemasına olan etkilerini ve film gösterime girdikten sonra filmde yer alan türkülerin nasıl bir popülerlik kazandığını inceleyeceğiz. | |
dc.description.abstract | As in all instances of cinematic genre Yavuz Turgul Bandit elephant-min Located songs and other audio elements of the not be considered separately from the plot folk songs and all the sound elements of the film's significa-tion-in effect, function, intended use, and which instruments that which the sense in which the separation section where the transfer, identity, local and audio elements forming Erkan Ogur, Gain Bediha and Alvarl Efe features of the lattice interaction events in the scenario analysis is ga-rektir. We aimed to identify the other sound elements we think are effective in the structura-list theory of thin-section method of the technical objective of our work is consistent for songs in the film and meaning of sections related with it. Our goal was detected in line-Food is the sound elements of the cross section of the meaning and the interpretation, use form, the function of the separation, the feeling of the audience ak-pain in my images and movies using the all specifications that are more effective, the film in the film the song after the entry into effect and film screenings in the Turkish cinema We will examine how the popularity win. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Yavuz Turgul ve Eşkıya | |
dc.subject | Kesitleme | |
dc.subject | Erkan Oğur- Kazancı Bedih- Alvarlı Efe | |
dc.subject | Türkü | |
dc.subject | Folk Song | |
dc.subject | Sectional | |
dc.title | Yavuz Turgul'un Eşkıya Filmindeki Türküler Üzerine Yapısal Bir İnceleme | |
dc.title.alternative | Yavuz Turgul Movie Bandits a Structural Review On Folk Songs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.department | [KLÜ] | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |