Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Hediyelik Eşyalara Yönelik Tutumları Ve Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2018-06-07Metadata
Show full item recordCitation
Yılmaz O.(2018). Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Hediyelik Eşyalara Yönelik Tutumları Ve Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Abstract
Günümüzde insanların turizme katılma nedenleri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sürekli bir değişim göstermektedir. Turistler, seyahatlerinde konaklama, yeme-içme ve eğlence ihtiyaçlarının yanında tatil deneyimlerini tamamlayacak ve kendilerine tatilde yaşadıkları deneyimlerini hatırlatacak hediyelik eşyalara yönelmektedirler. Bu çalışmanın amacı, İstanbul’daki yerli turistlerin seyahat motivasyonlarının ürün ve mağaza özellikleri, hediyelik eşya çeşitleri ile satın alma niyetleri üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Çalışmanın ilk bölümünde turizm, turist, tutum, hediyelik eşya kavramlarına, ikinci bölümünde seyahat motivasyonları, hediyelik eşyalara yönelik tutum ve satın alma niyeti konularına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde alan araştırması yer almaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda 2018 Şubat ve Nisan tarihleri arasında, yargısal örnekleme metodu kullanılarak İstanbul’da 400 yerli turist ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda; seyahat motivasyonunun hediyelik eşyalara yönelik tutuma (mağaza özellikleri, ürün özellikleri hediyelik eşya çeşitleri) ve satın alma niyeti üzerinde etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca turistlerin demografik özelliklerinden ile cinsiyet, yaş ve gelir durumu ile seyahat motivasyonları, hediyelik eşyalara yönelik tutumları ve satın alma niyetleri arasında farklılık bulunmazken, medeni durumu ve eğitim durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Today, the reasons why people take part in tourism are constantly changing in line with their desires and needs. In their travels, tourists tend towards souvenirs which will complete their holiday experience in addition to their accommodation, food-beverage and entertainment needs and remind them of their experience during the holiday. The purpose of this study is to determine the effect of the travel motivations of the local tourists in Istanbul on store attributes, products attributes, souvenir products and their intention of purchasing. The first part of the study includes the concepts of tourism, tourist, attitude and souvenir, while the second part consists of the topics of travel motivations, attitude towards souvenirs and intention of purchasing. The third part of the study includes field research. Survey technique from the quantitative research methods have been used in the research. In this sense, a study was conducted with 400 local tourists in Istanbul by using the judicial sampling method between February 2018 and April 2018. As a result of the research; it was determined that travel motivation affected the attitude (store attributes, products attributes and souvenir products), intention of purchasing. It was also found that there are not any differences between the tourists' gender, age and income status, i.e. the demographic characteristics, and their travel motivations, attitudes towards souvenirs and intention of purchasing, while a significant difference was found between their marital status and education status..
Collections
- Tez Koleksiyonu [311]
The following license files are associated with this item: