Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzöğütçü, Berkant
dc.date2019-04-12
dc.date.accessioned2019-04-12T08:29:16Z
dc.date.available2019-04-12T08:29:16Z
dc.date.issued2018-06-07
dc.identifier.citationÖzöğütçü, B. (2018). Turist Rehberlerinin Gastronomi Bilgisi ve Algısının Tavsiye Niyetine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/797
dc.description.abstractBir destinasyonun doğal, tarihi ve kültürel özelliklerini turiste tanıtacak olan kişi çoğunlukla turist rehberidir. Turist rehberleri turlarda turistlerin biyolojik ihtiyaçlarını karşılamanın yanında gastronomi deneyimine de ortak olmaktadır. Bu çalışmanın amacı turist rehberlerinin gastronomi bilgisi ve turist rehberlerinin gastronomi turizmi algılarının tavsiye niyeti üzerine etkisini tespit etmektir. Çalışmanın ilk bölümünde turist rehberliği ve gastronomi turizmi ile ilgili kavramlara, ikinci bölümünde ise araştırma değişkenlerini içeren kavramsal alt yapıya yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise alan araştırması yer almaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda 2017 Aralık ve 2018 Mart ayları arasında 430 turist rehberinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, yapılandırılmış anket formu ile yüz yüze ve çevrimiçi veriler toplanmıştır. Toplanan verilere SPSS 22 paket programı kullanılarak frekans, ortalama, T-Testi, ANOVA, faktör analizi ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda 3 tane değişkeni içeren bir model oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, gastronomi bilgisi ve gastronomi turizmi algısının tavsiye niyeti üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca farklılık analizleri sonucunda araştırma değişkenleri ile çalışma deneyimi, eğitim türü, eğitim durumu, çalışma şekli ve ruhsatname türü arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
dc.description.abstractThe person who introduce the natural, historical and cultural features of a destination to tourists is often a tourist guide. In addition to meeting tourists' biological needs, tourist guides are also involved in the gastronomic experience. The purpose of this study is to determine the influence of the tourist guides' gastronomic knowledge and gastronomic tourism perceptions on the intention of the recommendations. In the first part of the study, concepts related to tourist guiding and gastronomic tourism, and in the second part, the conceptual infrastructure including research variables are included. In the third part of the study, field research is included. Survey technique from the quantitative research methods was used in the research. In this context, face-to-face and online data were collected from 430 tourist guides between December 2017 and March 2018, via structured survey form using easy sampling method. Frequency, mean, T-test, ANOVA, factor analysis and regression analyses were applied to the collected data using SPSS 22 package program. A model with 3 variables was created in line with the purpose of the research. As a result of the research, it was determined that the knowledge of gastronomy and gastronomy tourism affected the intention of the recommendation. Furthermore, as a result of the difference analysis, significant differences were found between research variable and working experience, type of education, education status, type of work and license type.
dc.language.isotur
dc.publisherKırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGastronomi Bilgisi
dc.subjectGastronomi Turizm Algısı
dc.subjectTavsiye Niyeti
dc.subjectGastronomi
dc.subjectTurist Rehberliği
dc.subjectGastronomic Knowledge
dc.subjectGastronomic Tourism Perception
dc.subjectIntention of Advice
dc.subjectGastronomy
dc.subjectTourist Guidance
dc.titleTurist Rehberlerinin Gastronomi Bilgisi ve Algısının Tavsiye Niyetine Etkisi
dc.title.alternativeEffects of Gastronomy Knowledge and Perception of Tourist Guides on Intention of Recommendation
dc.typemasterThesis
dc.department[KLÜ]
dc.relation.publicationcategoryTez


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess