İşsizlik ve İŞKUR’ un Aktif İstihdam Politikaları
Künye
AKYILDIZ, Y . (2019). İşsizlik ve İŞKUR’ un Aktif İstihdam Politikaları. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (71), 94-119.Özet
Gelişmişlik düzeyi ne olursa olsun işsizlik, günümüzde bütün ülkelerde görülmektedir. Ülkeler işsizlikle  mücadelede makro ve mikro düzeyde politikalar uygulamaktadır. Mikro istihdam politikaları olarak aktif ve pasif  politikalar bağlamında birçok önlemler alınmaktadır. Önlemlerin yetersiz kalmasında artan dünya nüfusu oranında  yeterli istihdam alanlarının oluşturulamaması, bölgesel gelişmişlik düzeyleri arasındaki farklılıklar, sektörel  bazdaki değişimleri karşılayacak nitelikte iş gücü eksikliği, çalışma öncesi, çalışma anı ve sonrasına yönelik  politikaların eksik olması ve uygulanamaması gibi nedenler öne çıkmaktadır.  Türkiye’de işsizliğe yönelik en önemli istihdam kaynakları arasında görev yapan kurum, Türkiye İş  Kurumu (İŞKUR)’dur. İŞKUR istihdam alanında makro politikalardan ziyade mikro düzeyde istihdam  hizmetlerine odaklanmakta ve bu düzeyde en etkili kurum olma özelliği taşımaktadır. İŞKUR düzeyinde  uygulamaya koyulan çözümlerin, daha spesifik ve kısa süreli çözümler olması, sektörel bazdaki iş gücü  değişimlerine ait ihtiyaç duyulan iş gücü açığının karşılanamaması, vasıflı ve yarı vasıflı iş gücü eğitimlerinin  desteklenmesinin yanı sıra, bilgi toplumunun gereklerine uygun istihdam olanaklarının artırılmasına yönelik,  özellikle bilgi, iletişim ve hizmet sektörlerine, çalışmaları uygulamalarında yer vermemesi istihdama yönelik  uygulamaların önündeki en önemli engellerdir.  Bu çalışmanın amacı İŞKUR hizmetlerinin sektörel iş gücü açığını veri olarak kabul ederek hizmet  yapılanmalarının değerlendirmesini yapmaktır Bu çalışmada, çalışmanın amacını destekler nitelikte olan,  İŞKUR’un yıllık olarak yayınladığı raporlar ile Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK)’nun hazırladığı yıllık işsizlik  ve istihdam rakamları veri olarak kullanılmıştır. Mevcut rakamsal veriler ve sektörel düzeydeki değişimler  değerlendirildiğinde İŞKUR’un hizmet sunumlarında bilgi toplumunun gereklerine uygun iş gücü yetiştirilmesine  yönelik hizmet sunumlarına ağırlık vermesi gerektiği sonucuna ulaşılmaktadır. Today unemployment is seen in all countries regardless of the level of development.Countries are  implementing macro and micro policies in the fight against unemployment.As micro-employment policies, many  measures are taken in the context of active and passive policies. The inability to create sufficient employment  areas at the rate of increasing world population, differences between regional development levels, lack of quality  work force to meet sectoral changes and incomplete and inapplicable policies before, during and after work come  to the forefront as reasons for Inadequate measures.  Among the most important sources of employment agency acting for unemployment in Turkey is Labor  and Employment Agency (İŞKUR).İŞKUR focuses on employment services at micro level rather than macro  politics in the field of employment and it is the most effective institution at this level. More specific and shortterm solutions put into practice at İŞKUR level, the failure to meet the required manpower deficit for sectoral  workforce changes, in addition to supporting skilled and semi-skilled workforce training, to increase the  employment opportunities in line with the requirements of the information society,especially in the fields of  information, communication and service, should include their studies in their applications.  The aim of this study is to draw attention to the fact that İŞKUR services should be restructured  according to the requirements of the age in the context of the reasons explained. Annually published reports of  İŞKUR and annual unemployment and employment figures prepared byTurkey Statistical Institute (TSI) were used as data. When the present numerical data and the changes in the sectoral level are evaluated, it is reached that  to set up approaches for educating the workforce in accordance with the requirements of the information society  is a necessity in İŞKUR's service deliveries. 
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [76]
 



















