Ara
Toplam kayıt 127, listelenen: 1-10
Bir Melez Rejim Örneği Olarak Rekabetçi Otoriteryanizm
(2018-09-30)
Rejim çalışmaları uzun bir dönem boyunca kapalı rejimler ve liberal demokrasilerin iki uç noktada yer aldığı ön kabulüyle gerçekleştirilmiştir. Soğuk Savaşın sona ermesiyle liberal demokrasinin zaferi ilan edilmiş ve kapalı ...
Bitcoin ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2018-07-30)
Kripto para birimleri teknolojinin gelişmesiyle birlikte son yıllarda önem kazanmış ve daha çok kullanılır hale gelmiştir. Merkezi bir otoriteye bağlı olmayan ve kriptografik sistemler ile güvenliği ...
Marka Kişiliği ve Hizmet Kalitesi İlişkisi: Bir Mobil Telekomünikasyon Şirketi Örneği
(2017)
Amaç: Hizmet işletmeleri rekabet edebilmek için farklı yollar aramaktadır. Bunlardan biri de farklılaşmadır. Farklılaşma yöntemi olarak marka kişiliği de önemli bir enstrümandır. Marka kişiliği ve hizmet kalitesi ilişkisinin ...
Maliyet Kontrolü ye Yönetimi İçin Bir Yöntem Önerisi: Standart Maliyet Sapmalarının Dinamik Analizi
(2017-01)
Standart maliyeti yöntemi uygulayan bir işletmenin standart maliyetleri ile fiili maliyet tahakkukları arasında oluşan farklar genellikle mutlak büyüklüklerine göre yorumlanmaktadır. Ancak, en önemli kısıtlarından biri ...
1965 Genel Seçimleri Öncesinde "Ortanın Solu" Söyleminin Ortaya Çıkışı
(2017-09-26)
Türk Siyasi Tarihi’nde önemli ve uzun yerlerden birine sahip olan Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)’nin 1965 Genel Seçimleri’ne çok az bir süre kala kendini resmen ortanın solunda bir parti olarak tanımlaması, CHP’nin merkez ...
Bulgaristan ve Romanya’nın Avrupa Birliği’ne Üyelik Süreçlerinin Değerlendirilmesi
(2018-04-20)
Avrupa Birliği’ne aday ülkelerin mevcut üyelerle aralarındaki seviye farkını giderme noktasında genişleme politikası oldukça etkin işleyen bir mekanizmadır. Güneydoğu Avrupa ülkelerinin gerekli şartları sağlamaları halinde ...
Son Tüketicilerin Değer Bilinci ve Fiyat-Kalite İlişkilerinin İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi: Kırklareli İlinde Bir Araştırma
(2017)
Fiyatlama önemli bir pazarlama enstrümanıdır ve fiyatın tüketici tarafından algılanması pazarlama çıktılarını doğrudan etkiler. Bilimsel literatürdeki çalışmalarda fiyat algılaması boyutları faktör yapıları ile ortaya ...
Sosyal Ağ Kullanımı ve Siyasi İlgi Bağlamında Gençlerin Online Siyasi Katılımı
(2017)
Amaç: Bu çalışmada, sosyal ağ kullanımı ve siyasi ilgi ile gençlerin online siyasi katılımı arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Kasım 2015 Genel Seçimlerinde oy kullanacağını belirten TC Kırklareli ...
ALGILANAN ÇALIŞMA ARKADAŞLARI VE YÖNETİCİ DESTEĞİNİN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2019)
Amaç: Bir örgütte yöneticinin ilgisi,iş görenlerin fikirlerini önemsemesi ve iş görenleringelişimlerine verdiği destek ile yaptığı katkılar, iş görenler tarafındanalgılanan yönetici desteğini oluşturmaktadır. Çalışma ...
MOMENTUM ANOMALİSİ VE MOMENTUM ANOMALİSİNDE DEFTER DEĞERİ/PİYASA DEĞERİ ORANI, FİRMA BÜYÜKLÜĞÜ, FİYAT/KAZANÇ ORANI ETKİSİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2017)
Hisse senedi piyasalarındaki anomaliler, rasyonel olmayan yatırımcı davranışlarından kaynaklananhisse senetlerindeki yanlış fiyatlamalardır. Çalışmanın amacı, Temmuz 2008 - Haziran 2015döneminde BIST 100 Endeksi kapsamında ...