Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 65, listelenen: 34-53
-
Otel Çalışanlarının Örgütsel Bağlılıklarını Güçlendirmede İş Yaşam Kalitesinin Rolü
(2018)Araştırmada, çalışanların iş ve günlük yaşamlarının önemli bir unsuru olan iş-yaşam kalitesinin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla Türkiye’de İstanbul, İzmir ve Kırklareli ... -
Örgütlerde duygusal zeka
(2013)Son yıllarda duygusal zeka ve önemi işletmelerce de kabul edilmekte ve konu iş dünyasında giderek artan bir ilgiyle takip edilmektedir. IQ dediğimiz bilişsel zeka türü insanların işe girebilmesine olanak sağlarken insanın ... -
ÖZNEL ZİNDELİĞİN DENEYİMLEME KALİTESİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE İLGİLENİMİN ARA DEĞİŞKEN ROLÜNÜN İNCELENMESİ
(2016)Bu çalışma ilgilenim değişkeninin, öznel zindelik ve deneyimleme kalitesi arasındaki ilişkideki ara değişken rolüne ilişkin bir model önermekte ve bu modeli test etmektedir. Efes müzesini ziyaret eden 148 yabancı kültür ... -
Predictors of e-trust for Web-based travel intermediaries: a survey on Istanbul visitors
(Emerald Group Publishing Ltd, 2020)Purpose The main purpose of this study is to investigate the factors affecting e-trust perception of tourists using Web-based travel intermediaries (WBTIs). Cognitive and affective attitude components are believed to be ... -
Psikolojik Güçlendirmenin Kariyer Motivasyonuna Etkisinde Yöneticiye Güvenin Aracılık Rolü: İstanbul’daki Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
(2020)Bu çalışmada, otel çalışanlarına uygulanan psikolojik güçlendirme unsurlarının kariyermotivasyonuna olan etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca psikolojik güçlendirme vekariyer motivasyonu arasındaki ilişkiye ... -
The Relationships Between Psychological Empowerment Organizational Trust and Employee Motivation: An Empirical Research on Hotel Employees in Istanbul
(2021)Today, with the understanding of employee empowerment, it is possible to respond quickly to customer demands and expectations in hotel businesses where intense competition exists. With employee empowerment, the employee ... -
The relationships between the factors affecting perceived service quality, satisfaction and behavioral intentions among theme park visitors
(Sage Publications Ltd, 2018)Theme parks have many contributions to their destination, local and regional economies, tourism, etc. If they meet the changing demands of theme park visitors, more satisfied and revisiting visitors are acquired. This study ... -
A Research on the Shopping Trends of Bulgarian Tourists with the View of the Tradesmen of Edirne Selimiye Arasta
(2020)Shopping tourism is an important element of destination marketing within the scope of nationalor international tourism movements. Restaurants, hotels, recreation centers, shopping centers aswell as traditional bazaar ... -
Restoran Pazarlamasında 7 P: Etnik Bir Restoranda Örnek Olay İncelemesi
(2017)Günümüzde değişen tüketici beklentilerini karşılamanın yanı sıra artan rekabet karşısında restoran işletmecileri pazarlama karması elemanlarında önemli değişikliklere gitmektedir. Bu çalışmanın amacı etnik restoran pazarlaması ... -
The roles of subjective vitality, involvement, experience quality, and satisfaction in tourists' behavioral intentions
(Varna Univ Management-Vum, 2017)This study provides and tests a model that examines the relationship between behavioral intentions and involvement, experience quality, satisfaction, and, as a personal resource, subjective vitality. Specifically, the study ... -
The roles of subjective vitality, involvement, experience quality, and satisfaction in tourists’ behavioral intentions
(Varna University of Management, 2017)This study provides and tests a model that examines the relationship between behavioral intentions and involvement, experience quality, satisfaction, and, as a personal resource, subjective vitality. Specifically, the study ... -
Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
(2019)İnternet teknolojisi ile birlikte günümüzde bilginin çok hızlı yayılması ve bu yayılmada aktifrolü bulunan sosyal medya, turizmde bireylerin tatil kararlarını etkileyen önemli bir unsurhaline gelmiştir. Bu gerekçe ile bu ... -
Staj Deneyiminin Kariyer Seçimine Etkisi: Trakya Bölgesi’ndeki Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
(2019)Turizmin uluslararası ve ulusal baz da genişlemesiyle turizmde çalışacak kalifiyeli eleman ihtiyacı her geçen gün artmaktadır.Ülkemizde turizm eğitimi veren birçok üniversite bulunmasına ve her yıl turizm mezunu verilmesine ... -
Sürdürülebilir Turizm Gerçekten Sürdürülebilir Mi?: Sürdürülebilir Turizme Yönelik Eleştirel Değerlendirmeler
(2019)Bu çalışma, sürdürülebilir turizm olgusuna yönelik eleştirileri ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda öncelikle,literatür taraması gerçekleştirilmiş ve sürdürülebilir turizme yönelik eleştirileri içeren ... -
Şehir Hakkı ve Turizm: İstanbul Üzerine Ampirik Bir Çalışma
(2019)Bu çalışmanın amacı şehirlerdeki dönüşümlere yönelik çalışma yapan sivil toplumkuruluşlarının (STK), kamu kurumlarının ve özel sektörün şehir hakkı kavramı ile ilgilidüşüncelerinin tespit edilmesi, İstanbul’un şehir hakkının ... -
Trakya Bölge Halkının Destinasyon Yönelimlerindeki Rekreasyonel Etkinlik Tercihlerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2016)Bu araştırma, Trakya Bölge (Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ İlleri) halkının destinasyon yönelimlerindeki rekreasyonel etkinlik tercihlerinin demografik değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Veriler, anket ... -
Trakya Bölgesinin Ekolojik Tarım Turizmi Potansiyeli ve Pazarlanabilirliği
(2017)Üretimde kimyasal girdi kullanmadan, üretimden tüketime kadar her aşaması kontrollü ve sertifikalı tarımsal üretim biçimi olan ekolojik tarım; toprak ve su kaynakları ile havayı kirletmeden, çevre, bitki, hayvan ve insan ... -
Turist Rehberlerinin Turlarda Gastronomiyi Kullanmaları Üzerine Bir Araştırma
(2018)Ülkeler ya da bölgeler kendi lezzetlerini ve kültürlerini tanıtmaya önem vermektedir.Yerinde tanıtım yapabilecek nitelikli personel olarak turist rehberleri öne çıkmaktadır. Buçalışmanın amacı turist rehberlerinin gastronomi ... -
Turist Rehberliğinde Dil Seçimi ve Nadir Dillerin Önemi
(2020)Alternatif turizm türlerinin artması, seyahat sürelerinin kısalması ve tatil sürelerinin uzaması turist hareketliliğini arttırmıştır. Farklı milletlerden turistlerin seyahat ve tura katılma isteği, tercih edilen destinasyonlarda, ... -
Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi
(2012)Teknolojinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte ülkemizde ve dünyada internet kullanım oranı büyük bir hızla artmaktadır. Tüketicilerin de mal ve hizmet alımlarında pazarlamanın bu yeni pazarlama kanalından etkilendikleri ...